Sidor

lördag 3 mars 2018

Vilken underbar dag!

Idag har jag känt det som söndag hela dagen. Så najs att det då är lördag! :-) Plötsligt fick jag ju en dag till liksom.

Och dagen började ju precis som jag vill ha den! Jag vaknade ganska tidigt och messade stora dottern att det finns frulle klockan 9.
Sen vaknade ju resten av huset och vips så hade jag hela stora familjen, (förutom svärdottern som var tvungen att stanna i stan och jobba) på frukost!
Älskar!!
Drömmen är ju att ha ett sjukt stort hus, med flyglar, eller mindre hus på tomten, där barnen bor! :-)
Så bjuder jag på frukost varje lördag och söndagsmiddag! *hehe*
Jag skulle ju bara älska ett jättestort lantkök, där man får in stora feta bordet så att alla får plats.
Det var ju det vi var på väg att fixa när vi tänkte sälja av och köpa ett hus.

Men, nu blir det ju i stället ett hus och flera små på tomten, där barn kan bo! :-) Det är ju då jag mår som absolut bäst.
Alla barn är här.
Tänk om 10 år. Då är dom små 19 och 21..och har garanterat varsin respektive.
Och stora dottern är 32..och har förhoppningsvis barn.. Stora sonen är 35 och har garanterat barn.
Så vi kanske är 14 personer som äter frukost. Hur härligt är inte det?
Och jag har kanske tid att baka mitt eget surdegsbröd? :-)

Allt det där jag drömde om när jag var liten, håller på att bli sann! Det är galet. Jag får nypa mig i armen, när alla äter, tjattrar, retas och gnabbas. Det finns ju inget annat som betyder något faktiskt.

Nåja, redan vid frullen såg vi att solen letade sig upp och att det skulle bli en fin dag.
Stora dottern och pojkvännen som passande nog är målare, begav sig ut till friggan för att måla.
Det behöver bli klart nu, så att vi kan påbörja omflyttningen.
Jag röjde av huset och stora sonen gick ut med småsyskonen och åkte pulka och hade allmänt skoj.
Solen var faktiskt varm!

Vi tog en promenad och nere vid havet låg snön helt orörd. Och då går det ju inte att låta bli, man måste göra en snöängel!
Härligt!
Havet låg spegelblankt, solen glittrade och vårt svanpar skvalpade omkring.
Så härligt!
Det märks redan att det är ett annat ljus och även om det är minusgrader så är det liksom varmt i luften.
Jag la ju ut en massa mat till pippisarna igår och idag vågade dom sig fram för att äta.
I morse tittade vi ut och det satt en och åt, plötsligt flög den iväg och sen dök det upp mängder med små fåglar.
Det såg ut som att den åkte och hämtade alla kompisar. :-)

Man ville verkligen inte gå in idag. Jag har suttit rätt länge mot en vägg med näsan i solen.
Vi grillade korv och åt ute och drack även kaffer ute.
Det har åkts fyrhjuling på längden och bredden. :-)
Och - nu har även folk förstått att fyrhjulingar inte bara är "skoj" och onödiga grejer. Killarna har ju skottat snö i hela området och skottat folks uppfarter och har vägen helt perfekt skottat.
Så idag stannade ett par och tackade för fina vägar! :-)
En herre som har varit lite småsur, konstaterade att han kanske skulle ha en han med. Han åker hoj hela somrarna, men på vintern skulle han ju kunna ha en fyrhjuling han med..
Dom bor här ute på heltid, så han borde verkligen ha en!

Det är lite kul att det börjar svänga nu när "gubbarna" i området kör och använder dem till en massa nyttigt. Då gruffas det inte lika mycket när det även "leks".
Det känns i kinderna att vi varit ute stor del av dagen. Så härligt friskt.
Stora sonen åkte hem på eftermiddagen och det blir ju alltid så tomt..
Men vi har haft riktigt härliga dagar här nu. Kallt, men ändå najs. Det var välbehövligt med lite ledigt för att fylla batterier.
Det är hektiska veckor nu hela mars, så laddade batterier är inte dumt.

Nu skulle jag vilja bromsa tiden lite, för det ligger så härlig tid framför oss. Jag vill njuta av varje minut varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar