Sidor

söndag 18 februari 2018

Vad ska man se sen?

Jag var rätt slut i fredags kväll...
Det är svårt att förklara, för det är ju "bara" ett jobb. Men, det går liksom inte att jämför med att man tex sitter och reggar fakturor och har en arbetstopp.
Projekten jag är inblandad i är en enorm uppladdning innan... Och när det går av stapeln, då är det så mycket som ska funka. Mat som ska finnas, folk som ska dyka upp i tid, föreläsare som ska dyka upp, teknik som ska fungera osv osv osv..
Massor ska klaffa. Jag brukar sällan hinna äta frukosten och lunchen jag bjuder andra på.
Och jag behöver vara trevlig och "se" alla.. Prata med både gäster och de som ställer upp från oss internt. Fånga upp, berömma och vara där.
Fullt fokus till 100% hela dagen.
Det är fantastiskt kul, men jag är som en urvriden trasa sen. (Ändå är mitt drömjobb att jobba med nobelfesten! :-D )

Göra middag fanns inte. Och maken som sitter med näsan djupt, djup ner i sina böcker inför en stor tenta, pallade inte heller.
Så det blev sushi. Tur att barnen älskar det också.

 Och som jag sov!!
Jag slocknade direkt efter Idol och vaknade framåt 8 på lördagen. Jösses. Som klubbad.
Vi åt en långsam och mysig frukost.
Jag älskar ju att få en stund för mig själv på morgonen, innan huset vaknar.

Sen synkade vi oss med stora sonen och svärdottern och åkte på kalas.
Lite lustigt blev det när vi väntade på färjan, för halva kön var vi som skulle på kalas! :-)
Och då fattades det ändå lite folk.
Åker hela familjen blir vi en full färja.. :-)

Det vankades godsaker, men till min stora glädje så fanns det ost, skinka och plockmat som inte var socker.
OCH min kära svägerska hade bakat en chokladkaka utan socker och gluten! Jättegod var den!

Svägerskan gav en stor kasse med grejer till de blivande föräldrarna vilket är uppskattat. Det kostar att få bebis..
Sen åkte vi hem lagom till middagen och tittade på mello lite sådär i bakgrunden.

Jag somnade tidigt, igen. Jag har massor med sömn att ta igen liksom! :-) Jag har sovit lite si och så senaste veckorna, just för att så mycket skulle klaffa.
Tur att jag kan vila nu till mitten av april! :-)

Idag städade jag ur kylen och åkte för att fylla den. Minime följde med. Hon är faktiskt till nytta nu när hon är med!
Plockar och skannar. :-)
Vi köpte massor med nyttigheter till maken som inte ser ut att bli frisk! Han har snorat och hostat i veckor. Helt galet.
Det här att både jobba och plugga är ingen bra ide!
 När vi packat upp och ätit lunch, ville Minime har lite mer egentid med mig. Hon har kvar pengar från jul och ville absolut köpa lite kläder.
Så vi traskade till centrum.
Hon hittade byxor, som hon verkligen behöver. Det blir bara ben på den ungen! Precis som sin äldsta bror!
Jag tittade lite också och hittade till min stora förvåning två jättefina blusar på H&M! Att dom har storlekar över 36 är förvånande!
Jag önskar ju att jag hade 38, men så är inte fallet! :-)
Men, jag gillar jeans och blus!

Nåja, på Lindex hängde denna fina! Jag älskar ju "päls"... Men, Minime konstaterade att jag ju inte är 20, så det är inte aktuellt!
Skitunge! :-)
 Men hon är stilsäker!
Jag frågade när jag köpte blusar och hade tre alternativ vilken jag skulle ta bort. Jag hade en vit, med blommor, en blå med blommor och en röd med blommor.
"Ta bort den röda, den färgen är inte helt bra på dig"... Sedär!
Hon är alltså 9, men har banne mig öga för kläder, färg och form. Blir hon inget inom det då vet inte jag...

Vi "råkade" hitta lite bebiskläder på rean också! :-)
Man kan ju inte gå ifrån så små söta grejer... Och jag tänker att just överdelar kräks ju ner nonstop i början.
Det var skönt med en prommis, trots att det snöade nonstop!

Jag fick med mig en bit kaka hem igår som jag tog till fikat idag. Mums. Vaniljkesella och jordgubbar till!
Och - när jag nu inte äter socker och väljer fetare mat, så blir jag mätt på ingenting!
Men, ingen kan ju påstå att man äter tråkigare eller mindre gott...

Det här är ju supergott!
 De andra åt "riktig" hamburgare. Jag la min biff i ett salladsblad! :-)

Det har varit en skön helg. Alldeles lagom med umgänge när jag varit trött i mössan.
Jag har hunnit landa, andas och utvärdera lite.
Efter varje större grej, utvärderar jag rätt hårt. Men det är skönt att hinna bearbeta saker själv också.
För det blir en sån urladdning.

Men jag känner mig "på" igen. Vilket är kul. Det finns så mycket att ser fram emot nu framöver ända fram till semestern.
Det känns som att jag redan nu vet att när jag summerar året i december, så är det ett år som innehållit sjukt mycket.
Nu, ska jag dock titta på sista delen av bron!
Vad ska man se sen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar