Sidor

lördag 17 februari 2018

Trötta fötter och sol!

Herre jäklar vilken vecka!
Lång som två, med toppar och dalar.
Men så skönt nu när veckan är över och allt gått bra. Jag är inte 100% nöjd, men allt "stort" gick bra och det "nya" som jag haft ont i magen över funkade toppenbra.
Så jag är nöjd! :-)

Nåja, det märks att ljuset kommit åter nu. Det går fort!
Redan strax innanan 7 är det ljust! I början på veckan åkte jag till jobbet vid 8 och tittade på klockan flera gånger för att jag blev orolig om jag försovit mig och klockan var 9!
Det har blivit så uppenbart ljusare. Härligt!

Sockret går också bra. Nästan så att jag funderar över om jag inte äter socker ändå, för att det går så bra? Jag har inga stora dippar.
Dock har jag inte vågat träna på hela veckan, med rädsla för att bli sjuk.
Men, nu är det dags för det igen! :-)

I helgen köpte jag vattenmeloner. Små dvärgmeloner som är så galet goda! Söta och goda. Mmmm...

 Veckan har bestått av flera väldigt intressanta möten.
Bland annat på ett konditori som gör alla sina bakelser och tårtor utan ugn! Rawfood. Hur gott som helst!
Jag älskar det! Och nu när jag varit utan socker ett tag, då är dom faktiskt tom söta!
Den närmast i bild är helt ljuvlig!
 Det har varit mycket åkande hit och dit och en massa lösande av problem. Men, jag lyckades ändå få en halvtimme där jag tillsammans med chefen gick och gav blod.
Blodbussen står precis utanför kontoret så det går ju liksom inte att låta bli! Det blir inte smidigare.
När alla andra åt semlor, åt jag melliset jag fick för blodgivningen..

I onsdags, vaknade vi till en av de vackraste soluppgångar jag sett!
Helt plötsligt, så blev det som att någon tände lampan och liksom lyste upp hela världen!

Jag får inte nog av denna vackra vy på morgnarna. Det börjar liksom nu och håller i sig till sommaren! :-)

Veckan har varit hektisk.
Ibland har det varit näsan ovanför vattenytan. Som tur är har maken pluggat stora delar av veckan och kunna lämna på morgnarna och skjutas på träningar osv.
Jag har bara inte fått till det...
Alltid är det något som krånglat.
Och jag blir så trött, så trött på att folk liksom inte tänker själva. Man ska ha koll på precis allt. Och har man inte sagt, det som i min värld är uppenbart eller som man liksom bara vet, ja då händer inte det.
Jag blir alltid så förvånad, övar att viss allmänkunskap inte finns. Sånt som man bara vet, liksom.
Hur världen funkar. Hur samhället funkar.
Men, kommunikation är svårt. Och om jag inte gör mig förstådd, så finns det bar en ansvarig för det och det är jag.
Annars är jag för otydligt!

Dock, har jag också träffat på ett fullblodsproffs denna vecka!
Så lycklig jag blir när personer vet vad dom gör, så pass så att dom tar egna beslut.

Det där att i stället för att fråga mig om vad som finns i en lokal, ringa direkt tid och fråga!
Då blir jag så lyckligt! :-)
Vill man vara med och konkurrera om en leverans, då måste man kunna ta egna beslut.
Där är vår chef så bra.
Hon blir mer irriterad om inget beslut blir taget, än om det tas och blir lite fel.
"Man lär sig hela tiden" är hennes devis.
Då blir det kul att jobba!

Men nu är det skönt med helg. Jag längtar till landet, men vi kan inte vara där än.
Jag hoppas att allt är fixat så att vi kan vara där på sportlov, när jag har lite semester! Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar