Sidor

söndag 7 januari 2018

Snart klar!

I morse hade vi minus tio grader!
Äntligen lite annat än blött, grått och trist. Strålande sol har det varit, men blåst otroligt kallt!

Jag fick upp i mitt fejjanflöde bilder från förra året och då hade vi massor med snö! Det hade jag helt glömt..
Jag fortsatte med mitt röj idag.
Packade bilen full av glas, plast, burkar, papper och annat jox som vi bara hivat in i garaget/ gymmet.
Bilen blev tvärfull.
Jag trodde att öronen skulle ramla av när jag var på sopcentralen, för det blåste helt galet kallt.
Men det gjorde ju att bilen tömdes i ett nafs!
Minime åkte med, men vägrade att kliva ur bilen och jag förstår henne.

I samma område ligger en nyöppnad Lidel butik som vi testade. Jag har aldrig varit så förtjust i just Lidel, men svägerskan handlar alltid där för att det är närmast (inte just denna butik dock) och är jättenöjd.
Så jag gav de en chans, men näe. Efter en stund när vi gått runt och kikat säger Minime "mamma, alltså jag känner mig inte bekväm här, kan vi inte gå till Ica?! :-)
Och jo, det kunde vi.
Jag trodde att det skulle vara betydligt billigare på Lidel, men grönsakerna var dyrare än när jag handlade på Coop häromdagen och när vi gick in på Ica vägg i vägg, så var det billigare även där.
Så, tyvärr, det blir ingen Lidel för mig.

Väl hemma igen gav jag mig på städning av gymmet. Dammsög och torkade golvet för att man inte ska få dammlunga!
Nu finns det inga ursäkter för att inte kliva ner här och riva av lite vikter!

När det var klart, drog jag av hallen och tvättstugan och gick sen upp i vardagsrummet och torkade ur alla vitrinskåp och sorterade glas som stod huller om buller.
Sen sorterade jag ut alla barnböcker och gick upp med dem en våning. (Barnens bokhyllor ska rensas på sånt dom inte läser) De böcker som var i vardagsrummet är såna som de äldre barnen läst, men som glömts bort.
Jag rensade ut fyra kassar med böcker som ska till landet och ställas i biblioteket där.
Och en kasse med "roliga" böcker till gästhusen och toaletterna packade jag ihop.
Det blev luftigt och bra i hyllorna!

Sen orkade jag inte mer. Jag tog tvärslut!
Jag har ett par hyllor att torka damm i och en hylla under vardagsrumsbordet som ska tömmas på böcker, tidningar, målarböcker osv.
Men det får bli lite under kvällarna i veckan som kommer.

Så skönt att snart röjt hela huset! Det som verkligen gnagt hela hösten att jag borde göra. Nu är det gjort!
Snart, är det fint överallt, när jag städar på ytan! Som jag längtat efter det!
Hallen ska jag spara till våren, när det ändå ska göras en röj och provas vårjackor osv.

Men jag är så nöjd med att hunnit såhär långt bara 7 dagar in på nya året.
Heja mig!

Lilleman köpte ett minne till sin julklapp han fick av sin farbror häromdagen.
En pytte pytte liten kamera. Verkligen liten!
Det finns en hållare till som är i hårdplats, som gör att den är stöt och vattentålig och går att ha på hjälmen när man cyklar eller med när man åker båt eller badar.
Hur coolt som helst!
Den filmar riktigt bra för att vara så liten. Nu jäklar ska vi filma massor!

Kul! Nu längtar vi ut!
Maken, som nu jobbar deltid åker ut redan på torsdag och vi andra åker på fredag.
Han ska ha lite byggmöte, nu när vi fått startbesked!
Den lyckan! Vi trodde ju att vi skulle behöva vänta till framåt sommaren för det. Nu rullar allt på mycket snabbare.

Tänk om det bara kunde komma lite snö.
Den här underbara kvällshimlen bjöds vi på när solen gick ner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar