Sidor

onsdag 3 januari 2018

Det börjar bra.

Årets första dagar har snurrat förbi.
Lite chockerande att gå upp ur sängen innan 10 och liksom ha huvudet med sig. Tur att skolan inte började samtidigt...

Året har börjat mycket bra! Och jag hoppas att det ger en indikation på hur året kommer att bli...

Jag, gjorde som jag brukar och hivade ut julen på nyårsdagen. Så skönt att rensa ur och påbörja nya året.
Första jobbdagen var jag oväntat produktiv, trots att jag kände mig lite vilsen och snurrig fram till lunch.
Fördelen med att jobba när i stort sett alla andra är lediga, är att när mailkorgen är tömd så kommer det inga nya mail! :-)

 Maken skjutsade iväg barnen till farmor, när han väl fick upp dem! Dom har verkligen vänt dygnet helt upp och ner.
Han hämtade mig när jag jobbat klart och så åkte vi på date! :-)
Det är ju en av våra nyårslöften, att ge varandra tid, utan barn. Vi gick på BIO och sen käkade vi gott.

 Tapas! Mmmm, det är så gott!

 När vi kom hem och tömde postlådan fick vi en smärre chock! Vi hade fått ett brev från kommunen på landet.
Jag var helt säker på att det skulle behöva skickas in kompletteringar, men till vår stora förvåning så hade vi fått startbesked på Attefallet!
Wow!
Rekordfart på den! :-)
 Najs!
Jobbdag två tog jag sovmorgon. :-) Och sen en lugn promenad till jobbet... i regnet! (Vart är snön???)
Stor del av dagen gick till möten och sen hade jag utvecklingssamtal med chefen.
Och det var trevligt! :-)

Vi var helt överens om att jag är en klippa och en tillgång! :-)
Tur det, för tänk om vi inte tyckt likadant... *hehe*
Skämt åsido. Jag gillar ju jobbet och trivs toppen, gör det jag ska och lite till. Och chefen är toppen och ger mig frihet.
Nu pratade vi mycket om framtiden och vilka kurser jag vill gå. Och vi har en plan! :-) Men inte förrän till hösten, för våren är fullmatad, så jag hinner inget annat, sen är det ju även en massa lediga dagar och lovveckor.
Men sen. Jag ska leta lite och fundera nu och sen boka in hösten. Blir fint!
Sen kommer jag även att förändra min arbetsplats och byta våning. Jag har funderat på det ett tag och ska tänka en vända till.
I morgon ska jag provsitta. :-) Den plats jag fått erbjuden vet jag inte om jag vill ha, men det finns en i närheten som jag ska försöka få. Jag kan motivera varför jag ska ha just den. :-)
Men det blir bättre. Jag sitter inte optimalt som jag gör nu och den nya person som vi ska anställa har bättre nytta av att sitta som jag gör nu.

2018 blir verkligen ett år där det händer grejer. Jag både vet det och känner det.
Vissa saker är lite lätt läskiga.

Vi pratade en hel del om våra nyårslöften på lunchen och det är lite kul att vi är flera som tänker ganska lika.
Vi kunde gruppera våra löften/ mål med att vi önskar enklare och långsammare liv.
Vissa tar bort sina appar för sociala medier. Många rensar och ställer i ordning.

Strax innan vi skulle gå hem, fick en kollega ett dödsbud. En nära kompis, ung och mitt i livet, har hittats avliden.
Den chocken! Allt bara stannar...
Och man inser, igen, hur kort livet kan vara och hur skört det är.
Man ska inte lägga tid på skit och sånt som tar energi. Det är jag och chefen också överens om! :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar