Sidor

söndag 1 oktober 2017

Slutt.

Så. Då var den helgen slutt.
Vi åkte tillbaks till stan ganska tidigt idag då Lillean skulle iväg. Ironiskt nog skjutsades han ut till en annan skog, för att grilla korv och ha skattjakt! :-)
Kul initiativ på kalas tycker jag, mot att vara inne på alla dessa lekställen.

Det gjorde att vi mest bara åt frukost i morse och jag röjde av huset lite och plockade.
Jag gillar inte att komma dit och det är rörigt, så jag städar alltid av innan vi åker.

Minime och jag åkte direkt hem och maken skjutsade Lilleman och vi var hemma lagom till lunch.
Sen, kände jag att när vi var hemma så tidigt, då var det ju bara att kavla upp ärmarna och städa här med!
Jag hade en rätt hög tvätthög som ville vikas och strykas. Tvättstugan behövde röjas av och när jag dammsög under ett skåp hördes ett tydlig "plopp" och så visade det sig att jag hade stött till hörnet på en våg i glas som gick sönder i tusen små glasbitar!
Jahapp.. bara att storstäda tvättstugan då... *suckar*

Sen städade jag ur förrådet i köket, som inte direkt var smutsigt, men rörigt. Det blir lätt ett litet rum där man ställer in grejer som inte har en specifik plats, plus pant, plast, glas och papper.
Vips så väller det ju över...
Men nu blev det fint.
Och när jag ändå höll på, röjde jag av köket också.

Efter middagen, tände jag en mängd ljus och släckte ner köket. Det blir ju så mysigt!

 Och det är så härligt att vi inte längre har små barn, så att man kan ha ljus och lyktor även på golvet och på fönsterbrädorna.

 Och på toan! :-)

Jag älskar ju lyktor och har flera ganska stora som ska få flytta ut till växthuset när det väl är byggt.
Vi har rätt mycket planer på det där växthuset och vad det ska innehålla. :-)

Det känns rätt bra ändå, att nu krypa i säng och nästan hela huset är städat.
Jag har skummat mailen och gjort lite prioritering på vad som måste hända under måndagen.
Tisdag och onsdag är jag på utbildning, vilket kommer att vara jätteskoj. Dock blir det lite brådis på onsdagen då jag skulle behöva vara på två ställen samtidigt..

Lilleman har bytt träningstider, igen.. Jag tycket att den senare tiden var bra, mindre stressig, men nu flyttade hans tränare upp honom till lite större och bättre barn, för att han ska få utvecklas snabbare och då blev det andra dagar och en timme tidigare.
Så, onsdagarna blir lite spännande, då har han prick 30 minuter på sig från skolslut, till att äta lite, byta om och vara i träningslokalen.
Whop.
Vilket betyder att det blir att skjutsa en dag i veckan igen. Annars hinner han inte...
Men det får lösa sig.

Men det kommer att bli en lagomvecka känns det som. Och sen susar vi ut till landet, igen! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar