Sidor

söndag 8 oktober 2017

Så mycket skoj!

Regn och rusk!
Nu ÄR det höst!!
Det har blåst och regnat rätt mycket i natt och jag har vaknat av att det regn som samlats på markiserna åkt ner med ett högt plask när det blåst.
Sen sov jag lite småkrattigt, rädd att försova mig, när vi skulle upp i morse. Vi hade lite problem med laddare i går, när vi upptäckte att fyra telefoner och två klockor behövde laddas och vi hade bara tre laddare som fungerade och bara en som funkade på två telefoner.
Snacka om I landsproblem! :-)

Men vi vaknade i tid och även Minime var vaken tidigt, så det blev en smidigt morgon.
Hon och jag åkte hemåt för att lämpa av lite grejer och hämta present innan vi åkte på kalas.
Jag lämnade henne och gick sen över vägen till ett shoppingcentrum. Där besökte jag en butik som bara finns där, för att köpa lite födelsedagspresenter. :-)
Det gäller att vara ute i tid!
Just denna höst har jag varit bra på att lägga lite på lager, till framtida födelsedagar och jul. Nu gäller det att inte glömma bort att jag köpte dem och var jag gömt dem! :-)

Sen käkade jag lite lunch och satte mig sedan på Espressohouse och läste en bok under tiden jag väntade.
Rätt ovanligt att jag kan sitta så, helt ensam! :-)
Minime tyckte lite synd om mig, men det händer ju inte ofta så det är ganska skönt ibland att bara sitta och titta på folk och dricka en god kaffe.
Ja, de slank ner en chokladkaka med.. :-)

Det har regnat precis hela dagen och är såå mörkt!
Jag ställde mig i tvättstugan när vi kom hem och vek flera maskiner tvätt (det gäller att tvätta så mycket jag bara hinner i veckorna, så att det bara ligger och väntar när vi kommer hem) innan jag drog på mig träningskläder och ställde mig på bandet i 45 minuter.
Det är så otroligt skönt!
Jag har verkligen kommit på att jag måste träna sånt som gör att jag svettas som en gris för att det ska ge bra effekt.
Så att jag sover bättre och är piggare och gladare.
Tränar jag något som är tungt, men som jag inte får flås av, då är det inte alls samma sak.
Synd...för jag måste ju träna styrka också.
Visst blir jag svettig av det med, men inte flåsig. Då måste jag köra cirkelträning helt enkelt.

Nåja, najs var det.
Maken åkte och handlade mat för veckan på vägen hem från landet, så även det är klart. Skönt.
Veckan som kommer är i vanlig ordning rätt full.

Men när jag tittar i kalendern nu så är det så mycket roligt på gång att det verkligen bubblar i mig!
Nu i veckan, ska vi iväg hela förvaltningen på en halvdag och AW. Det blir kul.
Sen är veckan full av planering och administration, innan vi drar ut till landet igen sent på fredag kväll, för att ha städ och eldningshelg.
Sen blir maken kvar ett par dagar och jag och barnen åker hem...Sen harvar vi runt ett par veckor till och sen åker jag på konferens i två dagar, torsdag till fredag.
Det råkar sig så att vi är i närheten av landet då, så jag blir kvar där efteråt och helg helgen och jobbar därifrån på måndagen.
Sen är det två dagars utbildning och sen två dagars semester, eftersom att det är höstlov.
Och i slutet av den veckan, har vi fest på landet. En granne fyller 65 och en 60 så vi har slagit ihop det och har oktoberfest med hela grannskapet! :-)
Då fyller även Lilleman år.
Sen, direkt efter det drar vi iväg på två planeringsdagar, på ett skitcoolt hotell! :)
Direkt efter det är det mässa, där vi ska stå och ställa ut.
Helgen efter, firar vi både Lilleman och Minime här hemma.
Sen går det ett par veckor och så firar vi Maken (ja och Minime lite extra) med att gå ut och käka och bowla..
Det är så mysigt att samlas och ha skoj. Vi börjar bli många nu. :-) Vågar stora dotterns "nya" kille vara med är vi ju 8 stycken nu..
Och sen ska väl maken firas av hans familj.
Vips är det lucia och dags att börja pynta inför jul.
Helt, galet!
Det är bara 8 oktober, men det kommer bara att ramla iväg och det är väl tur. November är ju ingen kul månad, utan brukar mest bara vara blöt och mörk.
Så en massa kulens lyser ju upp!

När vi är på landet brukar jag ha svårt att vara inne, men nu tyckte jag att det var jättemysigt att vara där.
Jag har påbörjat ett större virkprojekt och har börjat måla och rita igen.
Det är år och dagar sen jag höll i en kolkrita sist!
Men det är kul!

Hösten har sin charm, trots allt, helst nu när det är slut på galonperioden, :-)
Nu, ska jag krypa ner under täcket och läsa en bra bok och lyssna när regnet slår mot fönstret! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar