Sidor

torsdag 24 augusti 2017

Mera böcker!

Man kan nu känna doften av helg.
Det känns som att man redan är inne i rullorna och dagarna går läskigt fort. Då är ännu inte allt igång och det är lagom med jobb.
Jag pep till biblioteket i början av veckan och fixade nytt lånekort. Och titta! Min färg! :-)

 Jag lånade några böcker till att läsa för Minime. Jag fixar inte att läsa "barn" böcker, det är ju så tråkigt!
Nu lånade jag lite kapitelböcker, som egentligen är för lite äldre barn, men som jag pallar att läsa! :-)
Min förhoppning är att jag ska väcka ett lite större läsintresse hos Minime, som nu är helt ointresserad.
Hon har inte riktigt knäckt koden med böcker, än. Hon läser, men inte lika obehindrat som de andra tre gjort i samma ålder. Men dom har haft ett helt annat intresse för böcker och berättelser.
Men nu är det lite mer spännande berättelser som jag hoppas blir roligare att läsa.

 Jag hämtade ut min efterlängtade bok!
Fortsättningen på Björnstad! När jag läste den och förstod på sista sidan att det skulle komma en del till blev jag otroligt glad.
Fredrik Backman är en av mina absoluta författarfavoriter.

 Men.. Jag har två böcker som ska läsas först!
Prio ett har jag nästan läst ut och GW:s är jag en bit i. (den blev kvar hemma när vi var på landet, så jag påbörjade en annan bok...)
SEN får jag läsa Vi mot er. :-) Det är svårt att förklara hur det känns att ha en bok liggande som jag vet är jättebra..
 Det går jättebra för barnen att komma in i skolan. Veckan har ju varit mer lek och mindre skola.
Idag fick dom sina scheman och Lilleman har en riktigt lång dag, men slutar tidigt på fredagen i stället.
Minime har samma tid varje dag. Dock stämmer inte deras tider riktigt, så jag måste nog ha ett par fritidstimmar till henne.
Lilleman växer så det knakar och äter som en elefant!
Han äter konstant och mycket, vilket är härligt. Han har ju alltid ätit som fluga.

Jag har fyllt frysen med en massa "mellismat".. Sånt som går att micra lite fort och nudlar som går att bara lägga i kokande vatten.
När träningen börjar, måste han äta rejält innan. Så, nu ser matvagnen ut såhär igen. Det var ett par år sedan jag fyllde frysen med Gorbys senast! :-)

Men det är otroligt skönt att dom sköter sig så pass bra själva nu.
Idag körde våra tider ihop sig lite, när jag behövde jobba sent och maken också var lite sen.
Men dom klarade sig ju och var inte ens hungrig när han kom hem.
Toppen!

Jag har också fått krama på de stora barnen lite oväntat. Stora dottern hade lite tomt i kalendern och kom hem för att äta. :-)
Stora sonen hade internethaveri hemma och behövde anmäla sig till en massa kurser, så han åkte hit.

Jag var på möte, men fick meddelande om att jag behövde åka och hämta en grej till jobbet, så jag fick snällt cykla hem och hämta bilen.
Men det var ju bra, för då hann jag krama båda! :-)

Vi åkte iväg på en invigning som var väldigt trevlig... och i vanlig ordning så blev det lite knasigt.
När vi parkerat gick vi runt huset från fel håll och hittade inte riktigt. (Det är fortfarande en byggarbetsplats) Vi frågade lite byggjobbare som suckade lite och viftade med oss.
Den som gick med oss pratade varken svenska eller engelska utan bara pekade in oss i en hiss och körde upp oss ett par våningar.
Vi skämtade med varandra och sa "nu ska ni se att vi kliver ut på något helt annat ställe än alla andra..." En kollega menade "jamen, vi är ju VIP" och så garvade vi.
Mycket riktigt!
Vi klev ut mitt i ett hav av människor...lååångt ifrån den röda matta som låg vid ingången! :-D
Vi fick värsta fnissatacken!
Det är sååå typiskt mig och chefen. De spelar nästan ingen roll vart vi åker, så händer det knasiga grejer...
Nåja, vi hade trevligt.

I morgon är det så fredag och blir en riktigt skön dag.
Jag ska ha sovmorgon har jag bestämt. Sen jobbar jag hemma en stund och sen ska jag och en kollega jobba utanför kontoret. För att finnas till hands.
Vi har bokat in lunch på ett nytt ställe dit även chefen kommer.

Sen är det dags för....Landet! :-) Weee!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar