Sidor

tisdag 4 juli 2017

Värme och rena fönster.

Uj vad jag är trött!
Av någon konstig anledning sov jag som en kratta i natt. Fattar inte varför, men jag vaknade titt som tätt. Det regnade, något lät, maken snarkade, jag behövde gå på toa..
Tja.
Som tur var så hade jag bestämt kvällen innan att jag skulle flexa idag så jag kunde ligga kvar en stund efter att maken gick upp.
Vi kan flexa till klockan 10 och för fösta gången på 3 år, så gjorde jag det! :-)
Sen drog jag igång mailen och jobbade lite. Åt lunch med barnen och sen åkte jag in till kontoret för att ha en liten session med kollegan som ska sluta efter semestern.
Jag har inte jättemycket att göra nu så jag misstänker att nästa vecka kommer att innebära att jag ligger fett på minus på flexkontot till hösten. :-) Men det gör inget....

Innan jag åkte till kontoret svängde jag förbi posten och lämnade in mitt lilla paket med telefonen som skulle tillbaks.
Det var jättemärkligt väder. Åska i luften och kladdigt. Samtidigt mörkt och lite höstigt.
När jag var på väg genom garaget slog det mig liksom...en känsla jag inte kan förklara, men det kändes som höst.
Som när man gör de sista grejerna innan barnen ska till skolan och det är dags att lägga undan sommarkläderna och leta fram koftorna...
Och så har vi hela sommaren framför oss ännu! :-) Hur najs är inte det?
Jag har haft den varma känslan hela dagen, av att livet är gott just nu.
Så mycket har ramlat på plats.
Alla barn mår bra och har det bra. Vi har det bra. Vi har haft redan haft en härlig vecka i värmen och nu väntar en rad veckor där vi ska hitta på roliga saker.
Det målas och grejas på landet. Idag kom en leverans med nya staket. Det kommer att bli så najs!
Jag kommer att kunna gå in i den hektiska hösten, med den varma känslan kvar i magen.

Det är länge sedan som allt har varit så ordnat. Livet har varit mer än rörigt under många år och det har tagit tid för mig att fatta att det varit rörigt!
Inte konstigt att jag varit trött och sliten..

Men, nu så. :-)
Jag kommer att ta första dagarna på nästa semesterperiod till att fasta! Jag längtar!
Att fasta ett par dagar brukar göra gott för både kropp och själ.
Träningen ska bli mer kontinuerlig, igen.. Och jag kommer att köra en period av 5:2 igen för att känna om det funkar.
Det har varit så tydligt senaste tiden att det blir mer och mer tid till mig. Jag hittar tid som inte funnits på de senaste 24 åren.
Helt plötsligt gör jag saker själv, utan barn i släptåg.. Plötsligt klarar dom sig själva på en helt ny nivå.
Det gör också att min axlar ramlar ner ett par cm.

Det verkar som att värmen är på väg tillbaks nu också vilket ju vore toppen! :-)
Idag hittade jag nya byxor till Minime! Hur söta är dom inte?
Hon behöver få ett par jobbyxor till landet när hon ska måla och fixa.

 Jag behöver ett par nya med.
Det blir för varmt med snickisar och shortsen jag har är lite för korta, så det går inte att ha knäskydd på dem.
Så det får bli en sväng till Jula nästa vecka.
Det är också skönt att jag hunnit med mycket av det jag bestämde mig för i helgen.
Radhuset måste städas!
Det blir ju så att vi bara "är" när vi är här. Huset gror lätt ihop. Men, nu har jag tvättat fönster i hela huset. (När de väl är tvättade, är det ju ett helt annat hus!)
Köket är städat och Minme dammsög tom ur soffan idag. Och det är ju roligare att vara här när det är städat.
Det är också en grej vi ska fixa under semestern. Köpa eldplats till radhuset och boka installation och sotare.
När hösten väl är här, blir det jättemysigt att kunna tända en liten brasa.
Jag har sett en jättefin vedförvaring på Inn & Finn. Den ska jag nog köpa. Risken är att den är försvunnen när hösten kommer.
Där har jag också hittat ett jättefint bord och två stolar som skulle vara fina ute i min pergola.
Risken finns nog att det följer med hem på fredag.
Nu börjar det ju bli så pass grönt vid pergolan så att man faktiskt kan sätta sig och ta en kaffe där.

Vi får se...jag kommer ju att ha en massa egentid nästa vecka, när barnen och maken är ledig och jag jobbar.
Då kan jag unna mig en långlunch eller två för att jag inte behöver skynda mig hem..

Nu, ska jag lyssna in mig på vad som händer och har hänt på Almedalen. Lite konstigt att inte vara där, men samtidigt skönt.
Jag tackade ju nej för inte så länge sedan och det känns bra att inte vara där.
Men när jag ser alla bilder i mina flöden och när alla samlades för att åka på kvällens mingel, så hade det varit otroligt kul att vara där!
Men- oj så skönt att lägga sig i soffan och jäsa med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar