Sidor

lördag 1 juli 2017

Fredagsknutarna.

Fredag!
En hel vecka har gått och vi är inne på junis sista dag. I mitt huvud är det nu rätt rörigt. (som att det är ovanligt? ;-))
Det känns som sagt som att min semester är över och jag nu ska jobba... Idag är även vädret höstigt, men blås och regn så det har känts som höst!
Jag kom på mig själv idag med att tänka på filtar, ljus och liksom höstgrejor! Och det är juni!
Som sagt, den här sommaren kommer att kännas längre än någonsin.

Jag har hunnit massor på jobbet och är i fas, nästan så att jag undrar vad jag ska göra sista veckan..
Vissa dagar är saker bara röriga och vissa dagar så löses alla knutar.
Idag har varit en sån dag.
En av knutarna löste maken åt mig, för naturligtvis blev det inte alls "tjopp, tjopp" med min trasiga telefon.
För att göra en lång story kort, så spökade vårt leverantörsbyte. Vi byter inte bara telefoner utan leverantör och telefonerna hoppades igång innan själva leverantören...Tja...det är lite rörigt.
Men, jag fick ett "Nejdengubbengårine" svar på min skadeanmälan igår.
Jag suckade djuuupt och maken tog över ärendet! :-) Han är så mycket bättre än mig på att ringa och få sin vilja igenom. :-)
Och, det fick han ju idag, så nu väntar jag bara på utbytesluren.

Jag har haft en surdeg på jobbet som har gått runt och runt och runt. Men idag tror jag att jag fick ordning på det, äntligen.
Det gäller att få ta på rätt person "bara"..
Sen har dagen innehållit fler små saker som jag fått ordning på och svar på. Vilket är kanon!
Jag har fortfarande en liten grej som inte är helt klar, men det gör inget. Har det skitit sig, så innebär det att vi kan välja att göra på ett lite annat sätt som också blir bra.
Så, det har varit en bra fredag.

Dock så blåser det ju storm och äldsta dottern ska upp och flyga på eftermiddagen, vilket gör mig lite nervig.
Det kan ju vara hur hoppigt som helst med turbulens när det blåser så pass som idag.
Men det är kul att hon åker iväg på lite roligheter. Annars bara jobbar och pluggar hon och alla vet ju att man måst ha lite roligt också! :-)

Lilleman gör sin sista kollodag idag och Minime kommer hem. Hon har alltså varit borta en hel vecka!
Galet. Så länge har hon inte varit borta förut och absolut inte ifrån mig! Jag gissade att hon skulle krokna efter ett par dagar, med tanke på hur mammig hon är, men hon har haft skitkul bevisligen. :-)
Najs att veta att det går.
Vi kanske skulle satsa på att åka på en semester bara maken och jag, så länge farmor är pigg?!

Det var inte vilken fredag som helst på jobbet. Vi fick nya kaffemaskiner minsann!

Bara sådär!
Man kan säg att finns det någon det tvistas om på jobbet, så är det kaffemaskiner!
Det mesta kaffet på jobbet smakar rent av skit.
Och det har varit så mycket problem med de maskiner vi haft och inte bara med själva kaffet utan strul runt själva maskinernas vara eller inte vara.
Så en person som varit mycket inblandad i det här och jag stod som fågelholkar i morse. Vi hade ingen aning. :-)
Men det kan inte bli sämre än det varit..

Nu är det dags att packa ihop oss lite och dra till landet. Man vill inte vara en minut längre än man måste "i stan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar