Sidor

onsdag 7 juni 2017

Oväder.

Vilken dag!
Det var ju helt hopplöst att få ungarna i säng igår kväll. För att inte prata om oss vuxna!
Lilleman som är inne i en period där han har svårt att tagga ner och somna (precis som storebror i samma ålder, otroligt lustigt!) hann bli lite stressad över att han skulle iväg och cykla med klassen idag, så till slut kom han och la sig i min säng.
Det är ofta bara det som behövs, att han får ligga nära och trångt! :-)
I natt även med sin far i örat som snarkade högt och ljudligt. Då sova han!
(Gjorde inte jag...ett öga höll jag på Lilleman och en man knuffade jag på! :-D )

Nåja, vi vaknade i morse, lite vimmelkantiga alla.
Maken summerade det rätt bra. Om man tittade på Idol för några år sedan, där Kirsti Tomika var en av domarna...hon skrek vid ett tillfälle "Men det är INTE RIMLIGT!!! :-)
Så kändes det i morse!

Men, iväg kom vi.
Jag pep ner till centrum på lunchen för lite ärenden och sprang på den största rhododendronbusken jag sett på länge!
Eller, det är nog inte en, utan flera. Så vackert!

 Den är enorm!
Och jag känner att jag måste sätta fler på landet! :-)

 Redan förra veckan såg jag att Glitter hade utförsäljning 25 %..
Idag hade de 50-75% på allt.
Och då passade jag på. :-) Jag har länge stått och tittat på små medaljonger med initialer på och velat ha alla barnen på en kedja.
Nu köpte jag alla fyra i silver och två små stenar till.  Jättesött!

 Det finns fler som är söta, tex fotkedjor som jag är lite sugen på.
Jag är ju helt såld på smycken och grejer med namn och/eller bokstäver på. När jag hade vagn när barnen var små, hade jag en massa bling hänga på den. :-)

Man kan ju tycka att en tatuering med barnens namn och ett armband med deras initialer borde räcka?
Men näe. Jag gillar att ha dem med mig, alltid. :-)

Tillbaks på kontoret, hann jag bara in, så vräkte regnet ner!
Det blåste småstorm och regnet vräkte ner!
Jag tänkte på sonen som var iväg på friluftsdag!
Usch!
Jag såg bilder och filmer från där de var och då var vädret helt ok, men när dom cyklade hem var det ju full storm!
Jag räknade kallt med att dom skulle ringa när dom skulle åka hem och vilja ha skjuts för att det var sånt oväder, men inte!
Dom cyklade hem och var som dränkta katter när dom kom hem. Men jag är så stolt över att dom faktiskt åkte hem, trots att det blåste storm och regnade i sidled.
Mina krigare.

Maken tog med sig middag hem och jag ställde mig i tvättstugan och har vikt flera maskiner tvätt och strukit mängder...
Och påbörjat packningen.
Min packning är i stort sett klar, alltså vad som ska med. Möjligen plockar jag bort något.
Barnen är nästan klara.
Sen ska allt blandas i väskorna för säkerhetsskull. Både för viktens skull och om något försvinner.
Vi har haft lite otur med våra väskor genom åren. :-)

Men, nu är jag i fas med allt som ska fixas, tycker jag ändå.
En fullmatad arbetsdag till, sen ska vi ha en kul familjedag innan helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar