Sidor

tisdag 6 juni 2017

Nationaldag.

Vi vaknade till strålande sol i morse och det kändes att det skulle bli varmt.
Jag tog min kaffe och äggröra och satte mig på min favoritplats.
Det kändes tungt att behöva åka därifrån idag. Så, det var bara att riva av plåstret.

 Jag plockade lite inne, röjde av ute, OM målarna hinner, börjar dom måla veckan som kommer.
Sen hann jag ta en sista kopp kaffe, här i solen, innan vi packade bilen.
 Jag kan inte sluta tjata om de, men nu är barnen så stora, det går fort nu! Vips så hade dom lagt alla grejer i bilen, packat sina små väskor och även satt sig i bilen.
Jag behövde mest gå omkring och vara lite ledsen! ;-)

Blommorna jag tog med ut från radhuset har exploderat där ute med allt regn som kommit senaste dagarna.
Så vackra!
 Vi drog iväg till en annan härlig plats, där kusinerna bor, även det på en Ö, men en riktig och inte bara en halvö. :-)
Svågern fyllde år i helgen så vi slog samman hans födelsedag och nationaldagen! :-)
En mängd släktingar samlades för att äta både smörgåstårta och tårta tills magarna stod i alla fyra hörn!

 Så gott, så gott!!
 Minme fick ha sin nya klänning som hon bara "åååade" över när hon hittade den. Och fin är den! :-)

Vi drog oss hemåt framåt eftermiddagen, med ganska tunga steg.
Vi är liksom inte riktigt här i huvudet märker vi. Två dagar kvar. Barnen ska till skolan, men har ju inga riktiga skoldagar.
Jag ska jobba "på riktigt" ;-) Och även maken, men han har inte lika mycket administrativa grejer som jag har.
Så, när vi kom hem började jag med att lägga jobbtelefonen på laddning.

Sen packade jag upp, skickade ner maken i tvättstugan för att påbörja tvätten. Mycket ska tvättas inför resan.
Jag pep iväg för att handla lite, då Lilleman ska ut på äventyr med klassen i morgon och behövde ha lite matsäck med sig.
Jag har påbörjat lista på vad som ska packas och inte får glömmas..
Lite stressad har jag känt mig över att jag inte riktigt fattat att vi ska iväg snart, men det blev lugnare när jag hörde att svärmor kom på igår att vi åker nästa tisdag och inte onsdag, som hon trott. :-)
Och svägerskan har gjort en tankevurpa och kom på igår att hon jobbar ända till dagen innan vi åker.
Flyget går snortidigt, så packtiden blir typ noll. :-)
Så, då har jag oceaner av tid när jag tänker efter! :-)

Och jag har rätt klart för mig vad som ska med. Det är jättevarmt dit vi ska så det blir ju bara tunna saker och badkläder i stort sett.
Och det vi glömt hemma finns att köpa, plus att vi bara är en vecka denna gång.
Men, jag ska ändå packa lite i morgon, mest för att saker inte ska ligga i tvätten när jag vill ha det!
Ligger det packat, används det inte.
Det är mest att vi ska packa så smart som möjligt i så få väskor som möjligt.
Stora dottern är suverän i att packa lätt! När vi var två veckor, hade hon nästan handbagage.
- Och hennes väska försvann, förstås, så hon svor att nästa gång skulle hon inte checka in något!
Sagt och gjort, nu när vi bara är en vecka, kör hon bara handbagage.
Även det två små ska få göra det och så har jag en stor väska som jag checkar in, men som det är mycket luft i OM vi nu skulle komma oss för att shoppa lite! ;-)

Sen är jag alltid beredd på att väskor inte kommer fram, så ett par ombyten är alltid med i handbagaget.

Nåja, nu kör vi full fart - snart är det semester, igen! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar