Sidor

tisdag 2 maj 2017

Äntligen, äntligen, äntligen!!

Ja, men äntligen!! Äntligen lite värme!
Det var kallt i morse när jag vaknade, men det syntes liksom på himlen att det skulle bli varmt idag.
Barnen var ovanligt pigga och vaknade av sina väckarklockor båda.
Så najs att dom börjat vakna själva!
Ett steg i taget till "intesåmammigamorgnar" :-)
Lilleman var på hugget att cykla till skolan och Minime att få ha med sig sparkcykeln.
Jag passade på att gå till jobbet tidigt när alla var uppe och klara.
Oftast bråkar dom mindre om jag inte är hemma. :-)

Jag satt på kurs mellan 8:30 och 11. Tanken var att vi skulle sitta till 12 men vi blev fortare klara än vi tänkt.
Rätt fort på kursen kände jag att det nog inte riktigt var den "fortsättningskurs" som jag trodde.
Det kändes mer som baskurs och jag borde ha anmält mig till avancerad.
Nåja, det gjorde att jag även hann springa och lyssna på lite allmän info som var för hela huset.

Sen drog jag iväg på lunch med tre kollegor.
Vi letade upp första bästa lunch hak där man kunde sitta ute. Och så underbart det var!
Ljust och varmt.
Man är nästan lite chockad!
 Det kändes sådär som när man åker utomlands i februari/ mars och möts av solen och värmen som man inte är van vid.
Precis så var det idag!
Jag tog en promenad efter lunchen för att köpa nytt cykellås till Lilleman som upptäckt att det han hade inte gick att låsa fast cykeln i staketet vid skolan med.
Så lite akut inhandlade jag nytt.
Och det gjorde ju inte ont att promenixa idag inte!

Efter lunch fick jag ett sistaminutenuppdrag inför konferensen vi åker på i morgon.
Jag svor flera långa ramsor en stund, innan jag kom på ett lättare sätt att lösa uppgiften på.

Min rumskollega och jag smet ut på en fika i solen. Det finns flera ställen runt huset där man kan sätta sig i solen, men den här platsen är lite bortglömd.
Så najs!
Så fantastiskt härligt! Man känner hur man liksom tinar upp inifrån och ut när det äntligen blir varmt.


Lilleman ringde och berättade att det gått bra för dem båda att rulla hem, vilket var skönt att höra.
Även jag tassade hem efter en stund.
Det är så härligt att kunna börja jobba tidigt den här tiden, så att man kan gå hem tidigt. Att få ett par timmar i solen hemma gör skillnad.
I morgon tidigt som sjutton, åker vi på konferens i två dagar. Många piper lite över det, för veckan är ju ändå kort och så försvinner två hela dagar dessutom.
Men, det är viktigt att vi kan planera det vi ska göra nu och att vi samlas alla.
Vi är en stor avdelning nu som sitter på flera platser rent fysiskt vilket gör att vi inte får så bra sammanhållning som man skulle kunna önska.
Vi anställer också många, som vi kommer dessutom snart att sitta på olika våningsplan tom.
Jag är koordinator för konferensen och det är skämmigt att se flera i listan på anmälda som jag inte känner.
Och vi är kollegor!
Nåja, det ska bli riktigt kul.
Och jag har gett mig denna vecka som "stress och nojfri". Det har varit flera veckor med små detaljer som fattats och behövt fixas. Sånt som jag haft ont i magen över.
Men nu har jag gett mig en nojjfri vecka! :-) Jag ska bara njuta.
Och jag har ju så snygga väskor, eller hur?? :-)
Så matchad att det inte är klokt!
Livet blir liksom liiite, liiite roligare med snygga väskor, faktiskt!

Så, mina kvarvarande, två, surdegar skjuter jag på till nästa vecka...möjligen till fredag... och nu ska jag bara njuta.
Av sol och att livet just nu är jäkligt gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar