Sidor

torsdag 30 mars 2017

Våren kom av sig.

Så är det sommartid.
Jag gillar inte att man snor en timme av mitt dygn! Det känns som att det är kort nog ändå! :-)

Solen sken från en klar himmel i helgen, vilket är så härligt!
Men, det blåste småstorm och jättekallt.
Vi är ju så i lä och balkonger ligger i direkt söderläge, så chockens blev total när vi klev runt hörnet och nästan blåste bort.
Så den långa promenad vi planerat att ta blev rätt kort.

Stora sonen med sambo kom över i lördags för att vara barnvakt och vi åkte iväg på en lite udda middag.
En upplevelse utöver det vanliga får jag säga. :-)
Under hela kvällen var det totalt mobilförbud. Inte fota, inte tagga, inte logga in.
Men vi hade skitkul och träffade jättehärliga människor.
Dock gjorde ju det att natten blev ännu lite för kort! :-D
Solen sken även under  måndag och  tisdagen och det var 12 grader varmt! Helt galet.
Jag är ju lite lätt frustrerad när jag ser uppdateringar av alla grannar som är på landet. Jag vill verkligen dit nu.
Vi har så mycket planer och vi vill bara sätta igång!
Idag försvann ju det suget en aning, för det har snöat hela jäkla dagen!
Iofs är det bra att våren stannade av lite, för pollen kommer ju som ett brev på posten när det blev varmt.

Jag har inte känt något än, men barnen var lite hängbjörkar i början av veckan och jag tror att det är pollen. Dom är ju alldeles grå på kinderna när dom kommer hem av damm och pollen.
Nu hinner vi tanka upp lite allergimedicin under lite kyligare dagar. 


Den här veckan är en upploppsvecka för mitt stora projekt som går av stapeln en gång per år.
För första gången gör jag det helt i egen regi och jag är oroande lugn, faktiskt.
Det har varit rörigt tidigare år och mycket jobb på slutet, som jag inte upplever att det är nu. Det kan hänga ihop med att jag nu är ytterst ansvarig och har kontroll.
Nåja, det kommer att vara så skönt på lördag, när det hela är över. Då ska jag andas en stund innan jag drar igång nästa projekt som inte alls är lika omfattande. 

Dock, har vi senaste dagarna fått besked som gör att mycket saker ställs lite på ända.
Chefen var inne och pratade med mig och en kollega idag och vi kan konstatera att hösten blir mer än hysterisk.
Men jag känner mig rätt lugn över det med. Man kan inte göra mer än man kan, liksom.
Vår sektion blir plötsligt väldigt liten.
Lika skumt är det att jag snart är ”gammal i gamet” och känner mig så med. Jag har hunnit några varv runt i alla processer som är statiska.
Nu börjar saker sitta i ryggmärgen vilket är härligt. Jag kan verkligen njuta av att saker återkommer och jag vet precis hur och vad som ska göras. 

Men nu måste vi verkligen sätta mycket på pränt, för att det inte ska försvinna iväg och vi ska få extra mycket jobb i onödan.
Idag satt jag och tittade igenom kalendern och det är lite galet. Påsken är inte långt bort och sen rullar det på.. det är otroligt mycket ledigt från april och framöver.
Nästan inga hela veckor alls! Tur att jag inte har några stora projekt på gång under våren.
Och tänk att vi åker till Spanien direkt skolan slutar. Najs!
Det kommer att vara rätt mysigt att jobba efter det ett par veckor. När det är sommar och lugnt på jobbet. Barnen är lediga så jag hoppas kunna jobba lite hemifrån med. Jag kan tassa till jobbet tidigt som sjutton och går hem tidigt.
Med lite tur kan man ha "folk" på landet som kan passa barn, så att jag kan pendla. 
Vi får se om jag ska iväg på en jobbresa mitt i sommaren, jag hoppas nästan på att slippa. 
Det brukar vara både intressant, lärorikt och roligt, men i år har jag inte riktigt lust.
Dock, nästa sommar, då jäklar. Men jag ve att det är ett år då alla vill åka...såå...
Men det är skönt att vi har så mycket ledigt under våren och faktiskt sommaren också, eftersom att hösten blir så tung. Det gäller att vila upp sig och få mycket sol.
 
Tiden går så fort! Jag tycker bara att det är måndag och fredag. Och tillfället när det är dags att göra räkningar känns som bara en vecka emellan!
Februari och mars bara försvann.

Vi pratade om det på lunchen idag och alla säger samma sak.
Mars bara försvann. Åren bara försvinner.
Tänk att barnen i höst börjar i 3:an och 5:an! Va!

Nåja, nu ska jag ta mig igenom fredagens event och om inget större problem dyker upp utan allt går bra, då jäklar ska jag fira på lördag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar