Sidor

måndag 13 mars 2017

Men vi kan inte...när det kommer till kritan.

Så har ännu en helg gått. Vad fort dom går!
Och vilket härligt väder vi haft! Riktigt vårväder.
Man tycker ju att det känns vår när solen skiner i januari, men när den skiner i mars, ja då är det ju faktiskt vår på riktigt! :-)

Barnen var ju lediga i fredags, så jag jobbade hemma på eftermiddagen. Jag fiskade med mig lunch till dem på vägen hem och kunde inte lita bli att köpa tulpaner. Det är så vår och helg!

 Stora sonen hörde av sig och undrade om vi inte kunde hitta på något på kvällen och det säger vi ju aldrig nej till! :-)
Att umgås med barnen är ju lyx på hög nivå!
Även om det ibland är så att de fattiga studenterna är hungriga och det är bra att någon är med och betalar, så är det härligt! :-D
(Sen tycker jag att det är härligt att kunna sponsra dem lite då och då. Dom har alltid klarat sig själva och sköter sin ekonomi exemplariskt, vilket är skönt. Jag oroar mig aldrig över att dom ska skuldsätta sig eller inte få det att gå runt. Att sponsra med mat, eller som jag brukar göra till dottern, köpa schampo och smink även till henne när jag köper till mig är bara mysigt.
Jag har aldrig haft någon som stack till mig lite pengar eller underlättade ekonomiskt när jag var i samma ålder, så det är så najs att kunna göra det för sina egna barn.)

Nåja, vi bowlade, vilket var jättekul!
Eftersom att det var fredag, bokade vi banorna till klockan 16, så det var rätt lite folk.

Och Lilleman är så duktig!
Han och stora sonen låg såå jämt hela tiden! Inte klokt!
Båda sönerna spöade sin far så det smällde om det! :-)

 Efter två rundor var vi jättehungriga och fick ett jättegulligt bås lite för oss själva.
Vilket inte var dumt!
Det går höga vågor i våra diskussioner, eftersom vi ofta kommer in på politik och andra livsfrågor.! :-)

Vi hade en trevlig kväll, men saknade stora dottern som snällt fick stanna hemma och plugga på grund av en tenta på lördagen!
Galet att lägga tentor på helgen kan jag tycka, men även svärdottern tentar nästa söndag!

Lördagen vaknade vi till strålande sol. Härligt!
Jag tog liten dotter med mig och åkte till IKEA för att uppdatera lite grejer. Det jag åkte dit för, fanns inte. :-(
Måste till en dyrare butik tydligen.
Men vi hade himla mysigt! Denna lilla donna kan ju vara en handfull hemma. Som hon och jag ryker ihop titt som tätt.
Men, när man är ute "på äventyr" då är hon bara för härlig!
Denna lilla tjej har öga för detaljer, form och färg!
Hon kan gå igenom hela IKEA och berätta att " den soffan, den mattan och den lampan skulle bli jättesnygga ihop"...
Likadant är det ju med kläder. Ingen idé att köpa åt henne, för hon behöver se själv.
Så vi hade tokmysigt när vi strosade runt och funderade. Hon hittade en jättesöt väska, där hon la ner lite småsaker och gick sen runt som värsta proffset! :-)

Vi provsatt alla utemöbler! :-)
Sen hittade vi muffinsmix! Va! 
Måste ju provas! Vi köpte både citron och choklad och alla gillade citron mest! :-)
Minime dekorerade och sen åts alla upp under mellon. :-)
Under tiden vi hängde på IKEA åkte maken och lilleman för att slänga skräp och sen åka ut till landet med lite grejer som stått i garaget.
När maken ringer mig så säger han "nu sitter vi här på altanen, i solen och jag dricker en öl... Vet du..det går inte! Vi kan inte sälja det här!"
Nähe. (jag drar ju ett djupt andetag och tänker "tack gode gud, för det kan inte jag heller!" :-) )
När jag precis hade landat i den tanken och tänkt att det nog måste bli så, så kan inte han, som förut föreslog det.
Och det bevisar ju att vi inte alls är där, när vi hela tiden kommer tillbaks till att det inte går. 

Så, då är vi tillbaks på ruta ett! :-)
På söndagen gick vi en lång promenad och pratade och pratade. (Barnen är lite lätt trötta på oss nu och bara himlar med ögonen! :-) )
Vad är det vi just nu saknar? Vad är det med landet som är "det" och var hittar vi det någon annan stans?
När vi kokat ner det, insåg vi ju ganska snart att det vi har där och vill ha hela tiden, det finns inte här.
Då måste vi byta kommun, eller flytta inom kommunen men ändå rätt långt ifrån där vi bor nu.
Vilket innebär byte av barnens skola, kompisar och trygghet.
Dom har varit med och pratat om det, både framlänges och baklänges.
Vi pratade med de stora barnen om det under middagen på fredagen. Och barnen vill ju inte byta skola nu, vilket jag förstår!
Och vi vill ju egentligen inte sälja landet.
Så. Då är vi tillbaks till att vi känner att vi vill förändra det boende vi har vardagsvis nu, men vi behöver vi tänka om, igen.
Det handlar ju om helt andra parametrar om vi behåller landet än om vi inte gör det.

Vi måste tänka helt enkelt. Och vi har ju inte bråttom. Men när vi väl satt igång tankebanorna och processen, då vill man ju vidare.
Vi har påbörjat hela listan med saker som ska fixas, allt från lister som fattas, handtag som är trasiga och rum som behöver tapetseras.
Det ska ändå göras. :-) Och vi ska fixa i ordning, så att vi är beredda OM det kommer ett spännande projekt.
Och vi är tillbaks till, att flytten till landet blir när barnen är stora. För jag SKA bo på landet, så är det bara! :-)
Nu ska vi bara hitta en kompromiss om hur vi ska bo resten av tiden.
Och jag ska åka till landet varenda minut jag kan vara där även om det så bara blir över dagen.

Så nu hänger jag mer på Hemnet än jag någonsin för ut gjort! :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar