Sidor

tisdag 7 februari 2017

Trassel...

Det är märkligt, men såhär låg och less brukar jag inte vara.
Undras om det är mörkret och att man inte sett solen på veckor?
Jag skulle helst vilja ligga på soffan på landet, ha igång en brasa, läsa böcker och äta kilovis med choklad.

Bläh liksom.
Igår pallade jag inte att vänta ut eventuell förkylning, jag bara behövde endorfinerna, desperat!
Så jag ställde mig på löpbandet och körde intervaller tills svetten rann!

 Så najs!!
 Det är den absolut bästa medicinen. Mot det mesta.
Men, det var tungt i morse i alla fall.
Som jag längtar efter morgonsol!

I morse hade vi ju bara en bil, så jag skjutsade barnen till skolan och åkte sen hem med bilen.
Maken satt i telefonkö till försäkringsbolaget, så jag lämnade bilen till honom och gick till jobbet.
Friskt kan man kalla det.
Eller iskallt. :-)
Han fick tag på både försäkringsbolag och bärgare och som tur var, hann dom inte hämta den förrän framåt kvällen.
Vi hade rekordsnabbt sektionsmöte. För en gångs skull är vi liksom lite "mellan" och har en massa förberedelser men inget som är tokakut.
Jag håller på med förberedelser upp över öronen. Tre stora event väntar.
Det ÄR kul. Jag tycker det. De är "mina" bebisar, framförallt det som är om två veckor. Det projektet är "mitt" på alla sätt.
Både om de blir lyckat och om det floppar. :-)
Men, jag har just nu lite svårt att vara "peppad"....

Idag förberedde jag en massa namnbrickor och lunchbiljetter....Sånt som går jättebra att förbereda innan...men som jag nu var på vippen att skjuta på. Det som jag blir skitirriterad att andra gör, för att det sen inte hinns med och inte blir av.
Så jag muttrade och skällde på mig en stund och gjorde det sen! ;-)

 I flera veckor har jag haft ont i magen över ett projekt som bara strulat. Från dag 1.
Det är såå jobbig att rådda och blir bara trassel.
För ett tag sen blev det ju akut trassligt och jag har jobbat jättemycket med att styra upp det.
Nu har jag haft ont i magen flera veckor, för att jag gjort vad jag har kunnat, men inte fått allt på plats, på grund av att jag inte kan påverka allt.
Andra gör inte det dom ska och det blir mest bara rörigt.
Jag har förberett mig på att skiten ska träffa fläkten så småningom och att en hög, hög chef sen skulle stå där och inte komma in på eventet och inte ha plats på hotellet där alla ska bo, för att det inte gått att lösa.
Och vems fel skulle det vara? Mitt! Trots att jag inte orsakat problemet utan bara försökt lösa det.
Nåja, idag kom min chef och bad mig sätta mig ner.
"Vad är det nu med detta )"#%/%/)"%# projekt? undrade jag.
Jo, visst, den person som bokades och sen bokades av för att sen bokas på igen, med allt vad det innebär av trassel..jo, den personen ska inte med nu, trots allt!
Det var nästan så att jag dunkade huvudet i bordet!!!
Men, nu har jag inte ont i magen längre. För, nu kan det inte trassla på plats.
Dock, kommer jag att få trassel när det dyker upp en faktura, som ska betalas, trotsa att personen inte åker.
Men, det problemet, kommer att vare internt, hos oss. Inte på plats.
Så, nu skiter jag i det. Verkligen.
Det får bli som det blir.
Men vissa saker går det bara troll i! Bläh!!!

Jag knatade hem rätt tidigt, trots att farmor hämtat barnen, för att bärgaren skulle komma och hämta bilen.
Vi vågar inte köra den, ens till verkstan.
Och lite glad blev jag när jag såg denna tidning. Det är dags att så fröer! :-)
Dags att ta en sväng i helgen tror jag minsann!
Man blir alltid glas av att få jord på fingrarna.
 Så kom bärgaren och tog med sig bilen.
Han har två likadana bilar hemma och berättade att dom här kan göra sådär. Blinka och ha sig.
Toka sig och sura. Sen tittar verkstaden på den, mixtrar lite med datorn och sen är den glad igen.
Man kan ju hoppas...

 Under tiden fixade maken hyrbil.
Vi skulle inte få ihop denna vecka med bara en bil.
Typiskt också att det nu blev minusgrader, från ingenstans. :-)
Men, nu ska jag åka en liiiiten Opel ett par dagar.

Vi har sparkat igång veckan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar