Sidor

söndag 29 januari 2017

Vem är det mest synd om?

Så var helgen till ända.
Något vidare väder har vi inte haft. Grått och disigt. Solen orkade nästan över trädtopparna i lördags.
 Barnen var med vilda än tama, så efter lunch tvingade jag ut dem. Med kameran i högsta hugg gick vi till skogen i närheten.
 Vi hittade en jättestor myrstack, som vi ska hålla ögonen på när det blir vår. Det borde bli full aktivitet där så småningom.(ni vet väl vem det är mest synd om?? -myrstackarna! :-))

 Det syns att det är ett populärt ställe för förskolorna i närheten. :-)
Eller så bor det troll här!
 Nackdelen med att det inte är någon snö utan ganska smutsigt ute, är att all grus ligger på hallgolvet!
Bilarna är så smutsiga att man inte ens ser vilken färg de har!
 Jag har varit så duktig och tränat både lördag och söndag morgon! Wii!
I fredags hade jag ju sån sjuk träningsvärk att jag knappt kom ur soffan. Men det gick över efter att jag tränat på lördagen.
I morse blev det gymmet. Det är jättebra att mitt knä bråkar har jag kommit på, för då måste jag variera min träning hela tiden, för att inte överbelasta det.
Nu känner jag verkligen hur jag börjar öka i vikter igen och i längd, antal reps osv.
Så skönt!
 Efter träningen blev det kesoplättar.
Eller, tanken var plättar, men jag snålade med äggen så det blev mer gröt! :-)
Men gott ÄR det!
 Minime och jag åkte sen för att fylla kylen, full av frukt och grönt!
Jag fyllde även på förkylningslådan.
Nu har nämligen maken kroknat. Han var lite rutten i fredags men kände inte att han var så pass att han inte kunde träna.
Vilket var dumt. Han borde ha vilat i stället.
Igår kände han sig förkyld, men i dag riktigt rutten och har lite feber.
Så det blir sängen för honom ett par dagar.  Jag själv ska försöka låta bli den! ;-)
Har inte ett dugg lust att krokna och känner jag minsta tendens så ställs träningen in pronto!

 Nåja, jag satt och surfade runt på Instagram och såg ett inlägg ifrån Lager 157 och det var så galet fina färger på kläderna att jag tog med mig Minime och så sudade vi dit.
Jag fullkomligt älskar ju gammelrosa och grått.
Och jag hittade flera fina koftor och överdelar som var så fina!
Den grovt stickade tröjan hade lite märkliga storlekar. Nu ska allt vara så galet stort märker man.
Jag brukar ju ha M och L i kläder, men nu köpte jag både S och XS, för att jag inte ville ha så galet stort.
De var rymliga ändå tycket jag.
 Även minime fick flera fina tröjor. Allt kostade mellan 80:- till 150:-! Vi fick en stor kasse för runt tusenlappen.
Min nya favvobutik! :-)

Väl hemma blev det tvättstugan, vika fyra maskiner tvätt och stryka lite.
Det går i ett nafs när jag drar igång play under tiden.
Nu finns så mycket att se, man hinner omöjligt följa alla serier. Då är det perfa att kunna titta i kapp då och då.
Det har varit en rätt bra helg, trots rutten make.
Dags för en ny vecka, med full fart.
Jag ska träffa doktorn på onsdag, så får vi se vad röntgen visade.
Veckan är lagom full, en hel del möten, men inte tokstressigt.
Lilleman ska börja på sin thaiboxning igen, men vete sjutton om det blir på tisdag. Vi får se.

Härligt att vi går in i februari nu.
Dagarna blir längre och ljusare.
Vips så är det vår på riktigt.
Det är så länge sen jag känt mig så lugn, så tillfreds och att ha allt på plats, som nu.
Jag hoppas att det kan få vara så ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar