Sidor

söndag 6 november 2016

Tillbaks till vardagen.

Åh, vilken mysig date vi var på i fredags! :-)
Barnen, åkte till sina kusiner för att ha lite party. Efter det åkte dom hem till Farmor för att sova kvar.
Och vad gör då barnlediga föräldrar?
Hmmm...det är ju lite skillnad numer vad vi hittar på när barnen inte är hemma. Tidigare var första och enda tanken: sova!! :-)
Numer orkar man lite annat..
Vi ville äta något gott och vi ville se en film.
Det tog inte långt stund att bestämma oss för att åka till Mall of Scandinavia. Där kan man få båda på samma ställe.
Det vi inte riktigt tänkte på var att det var fredag, även om det för många var halvdag, så var det rätt mycket trafik!
Vi fastnade och kom på plats med lite marginal. Det hade varit mysigt att kunna sätta sig en stund och insupa den härliga miljön.
Vi prövade nämligen att gå på VIP bio denna gång. Hur mysigt som helst!
Man kunde köpa med sig mat in i salongen!
Vi tog lite popcorn, ett glas vitt till mig och en öl till maken.

Salongen var liten, ca 45 gäster på 4-5 rader och stolarna underbara!! Breda och med "vipp" rygg, så man nästan låg ner och med bra benutrymme.
Det är så man ska se film! :-)

 Det enda jag pep över var att vi hade ett bord mellan oss! Det var ju inte så mysigt. Är vi på Bio så vill jag ju krypa upp och lägga huvudet på makens axel. :-)

Vi såg Bridget Jones new baby. Den var över förväntan bra! Jag skrattade så att jag grät.
Efter filmen strosade vi runt och kikade på matalternativ och vi hittade ett tapas ställe! Wiii!
Det är ju så gott och trevligt att kunna välja massor med olika rätter och dela på.
Man kan säga att vi rullade ut sen!
 I vanlig ordning, så kunde vi ju räkna ut vem av alla som serverade som ägde stället. Vi brukar alltid göra det, det är en ovana vi har. ;-)
Eller, så hänger det ihop med att vi under massa år jobbat med företagsutveckling i olika former och är intresserade av det.
Det visade sig vara fyra bröder som drev restaurangen. Vi hade ett riktigt trevligt samtal med en av bröderna.
Vi hann gå runt och kika lite i butikerna innan de stängde, men vi var för mätta för att ens låtsas intressera oss av butikerna.
Man kan säg att vi låg som små sälar och flämtade efter luft hemma! :-)
Vi konstaterade att vi gör allt för sällan saker bara vi två, vi måste bli bättre på det!

I lördags var det full fart, igen. Jag hade ju glömt min dator på landet, så det var ju bara att snällt åka dit för att hämta den.
Jag tog makens bil, eftersom att min bil indikerade "bromsservice". Suck. När jag var halvvägs ut på landet, vaknade en lampa i makens bil med! "kolla lufttryck i däcken"...dubbelsuck!!
Jag åkte in på första bästa mack, för att fylla på luft..trodde jag. Inte då. Det stod en låååång rad med bilar som skulle fylla på luft.
Jag fortsatte ut till landet och tänkte att jag svänger in på macken som ligger precis innan. Visst.
Den hade stängt!
Äsch, jag åkte ut till landet och kom på att vi ju har en tryckluft maskin där! Jag ringde och frågade maken om vi hade en mätare/ fyllare som hörde till och det hade vi ju!Wii..
Så, in och hämta datorn, ut i garaget för att fixa luft.
Jag fyllde alla däcken och åkte sen. Och vad gör bilen? "kolla lufttrycket".. dah.

Men, då struntade jag i det och åkte för att hämta barnen.
Maken i sin tur, han åkte till verkstan med min bil...var tanken. Det vi inte tänkte på var att det är söndag idag!
Så jag har snällt fått skicka ett mail till verkstan med "jag behöver nya bromsbelägg"..
Hoppas att jag får en tid innan jag ska besikta nästa fredag..

Nåja, han passade på att köpa presenter till Minimes födelsedag i stället. Skönt att ha det gjort.
Det är "lite mycket" framöver, så allt som går att förbereda behöver göras.
Jag har förträngt att vi ska klämma in två kompisfirandekvällar med. Varför gör jag så?
Varje år tänker jag "nästa år blir det bara familjen" och sen faller jag till föga igen.

 Stora dottern dök upp igår vilket var jättemysigt! Vi käkade middag och la oss sedan i en hög och tittade på hemmabio. 
Alice i spegellandet..Så vacker film!
 Här är han! Tiden. Han som snor minuter av oss! :-)
Det är en film man egentligen ska se på "riktigt" bio, gärna i 3D.
 Vi tände en massa ljus och njöt av att ligga hemma och gosa i värmen.

 Ute snöade det rätt rejält...
Och fortsatte hela natten bevisligen.
Nu är världen vit!

Idag hade vi familjen här för att fira Lilleman. Samtidigt blev det lite eftersläntsfirande av stora dottern, eftersom stora familjen inte firade henne på "rätt dag". Sen blev det lite grattande av de nyförlovade med. :-) Allt i en smäll.
Det är inte lätt att hålla sig ifrån socker och gottis i November kan jag konstatera.
Massa gott!
Men tårtorna som blev över, paketerade jag in och skickade med stora sonen när dom åkte. Bättre att dom äter det än att jag gör! :-)
Precis så god som den ser ut att vara!


Vi åt gott och hann prata i kapp oss. Barnen hann leka och springa sig lite trötta.
Lilleman fick bland annat en boxningssäck vilket han önskat sig. Så nu kan han öva sparkar även här hemma.

Nu har vi har ett par minusgrader, vilket jag tycker är skönt. Ska det vara vinter, är det lika bra att det ÄR vinter och inte slask.
 Dock, upptäckte jag att Lilleman inte kan ha ett enda av sina vinterbrallor!
Så det blir bara att jaga ett par på lunchen i morgon. Irriterande att jag helt missat att ha honom att pröva dem. Han har ju vuxit som ett ogräs senaste tiden.
Minime har däremot en hel hög med brallor som passar, eftersom att hon vuxit i hans byxor! :-)

Nåja. Vi har haft en härlig vecka kan jag konstatera. Det känns som att vi varit lediga i flera veckor.
Jag är faktiskt utvilad och sugen på att jobba nu.
Och jag kunde inte låta bli att öppna datorn och skumma mailen. Det är inte kul att börja med ca 100 olästa i morgon.
Då är det bättre att ha tagit bort alla som är ren information och ha en överblick på vad som måste göras på direkten.

Nu är det söndag kväll. Dags att krypa i säng.
Det är en "ödesvecka" den som kommer känns det som.
Valet i USA har gett mig en orolig klump i magen. Vi kanske vaknar till en helt annan värld på onsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar