Sidor

söndag 9 oktober 2016

Hjälp, vad det har vuxit.

Oj vad skönt det var att lägga sig i sängen i kväll! :-)
Man kan konstatera att det märks att jag fuskat med träningen efter semestern! Det hade varit bra att hålla i lika bra som under våren.
Allt spring i trappor och slit och släp, känns i kväll kan jag lova! :-)

I morse väcktes jag av Minime, vilket är ovanligt! Jag brukar vara vaken först av alla, nästan jämt.
Vi tassade ner i köket och drog igång lite frulle.
Vid 9:30 var vi klara för att åka till stora dottern. Jag pratade med henne på tjatten under frukost och hörde om hon sovit bra. Vilket hon hade. :-)
Alltid spännande att sova i ny säng!
Vi tog med oss lite grejer som blivit kvar under lördagen och pep iväg till henne igen. (Skönt att slippa så mycket trafik.)
Vi bar in grejerna innan vi drog till Ikea, norr om stan.
Där var vi ju jätteofta för 8-9 år sedan när vi bodde norr om. Nu kände jag knappt igen mig! Wow vad man byggt om och till. Och bygger mer!
Galet!
När vi parkerade säger Minime "mamma, det ser ut som pappas bil!" och det var det! :-)
Dom svängde in och parkade bakom oss! Vilken timing!
I samlad tropp klev vi in och kikade oss igenom hela varuhuset. Det är rätt olik de vi är vana vid ändå.
Lite annat upplägg och andra visningsrum osv. Mysigt!
Vi lyckades plocka på oss en kundvagn och en möbelvagn. Ops! :-)
Maken köpte bokhyllor, en matta och lite småplock. Vi passade på att köpa lite nya lakan och påslakan.
Till dottern köpte vi lite husgeråd, tallrikar, glas, fryspåsar osv. Sånt som man behöver, men inte tänker på att man behöver! :-)
Vi köpte även frostfilm till hennes fönster. Hon ville först ha gardiner, men vi märkte ganska fort att det inte skulle gå.
En kappa av något slag funkar, men inte längder. Det blir ju ofta så när man har ett skrivbord vid fönstret och vill ha böcker och jox på.
Gardin blir knepigt.
Så vi köpte film, som vi satte på  halva fönstret, så att hon slipper insyn men ändå får in ljus.
Sen finns rullgardin att dra ner till kvällen.
En gardinkappa i någon rolig färg ska jag sy åt henne när jag får tid.
Vi käkade lunch ihop efter Ikea, innan killarna åkte hem. Vi drog vidare till Ica för att fylla skåpen åt henne.
Hon har en liten ica ett stenkast bort, men utbudet är ganska litet. Och det är ju dyrt.
Nu laddade vi upp med torrvaror, bröd och sylt osv, så att hon bara behöver köpa mjölk och frukt i lilla butiken.
Sen får hon väl låna en av våra bilar när hon vill åka och storhandla.
Jag misstänker att det blir pappa som får hänga med och storhandla när det behövs. ;-)
En grej jag är lite orolig över är just att hon inte ska äta.
Hon är mager som en skrika och helt ointresserad av mat. Eller att laga mat.
Finns det klar middag, så äter hon gärna, men lagar inte om hon kan slippa. Och hon kan vara utan mat helt länge..Jag klara ju inte det. Jag får värsta dipparna och måste äta NU.
Sonen är likadan, så honom har jag aldrig oroat mig över att han inte ska äta. :-)
Men dottern får jag nog ha ett öga på..tror jag..

Väl hemma, hängde vi upp duschdraperi och la in badrumsmatta vilket blev jättefint!
Färgglatt!
Det är mysigt hos henne nu. Fattas bara garderob som kommer nästa helg och en mjuk matta som hon ska få av bonusfarmor.
Så, nu är hon på plats och kan fortsätta plugga. Hon har haft panik över att inte kunna göra det nu i två dagar. :-)
Men, hon var glad över att nu kunna sova en timme längre på morgnarna när hon slipper pendla genom stan.

När vi väl kom hem hade maken hunnit fixa två bokhyllor i kontorsrummet så det var bara att bära upp pärmar och papper från kontoret.
Det blev ett par vändor kan jag säga. Galet vad mycket grejer vi fått plats med! Men nu är hela kontoret flyttat.
Yey!
Därav mina onda fötter!
Jag hann även påbörja röjet av köket. Massor med grejer flyttar nu över till "gamla" kontoret.
Sen ska alla skåp städas, bokyllan och skafferiet. Hepp..
Sen, är det tvättstugans tur och sen vardagsrummet...
Jag blir trött bara jag tänker på det! :-) Men fint kommer det att bli!
Och kanske, kanske kommer vi till stadiet "var sak på sin plats". Kanske.
Huset är ju perfekt för 4 personer, så det borde gå!

Nu ska jag vila mina fötter och försöka fatta att det är måndag i morgon. Som börjar med att ringa tandis. Lilleman bet bort en bit ur en tand i kväll. Suck. Det tar aldrig slut, med hans tänder!
Tur ändå att det är måndag, så att jag får vila fötterna! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar