Sidor

måndag 8 augusti 2016

Första dagen...på ett liv. :-)

Jag överlevde första dagen! :-)
Vaknade innan klockan i vanlig ordning. Iofs så gick jag upp en hel timme senare än jag brukar, för att jag inte tänkte hänga på låset idag.
Tanken var att jag skulle cykla, men när jag kom ut var ju båda däcken platta. Orka!
Jag ställde in den i garaget igen och gick till fots.
Det var en riktigt fin morgon.

Väl på jobbet träffade jag på en kollega och vi tjattrade en stund.
Sen när jag gick till mitt rum fanns högsta chefen på plats. (Eller, näst högsta egentligen, men hon är också direktör..;-))
Det var även hennes första dag efter semestern och hon var helt förstörd! :-)
Så hennes tips var, att ha delmål, hela veckan.
Idag, var hennes mål att ta sig igenom hela mailen och sortera på "akut", "mindre akut", släng..typ.
Sen fick hon gå hem, vad klockan än var. :-)
"Jag tycker att du ska göra det samma" sa hon. :-) Jag erkände att jag nog inte tänkte köra hela dagar den här veckan och det tyckte hon lät bra.
Har man bra chefer eller har man??

Att gå igenom min mail tog nog inte lika lång tid som hennes, så jag jobbade lite längre än så! :-)
Dock gick jag till centrum på lunchen. För att köpa mat och få luft.
Och - kika lite på rean! :-) Som nästan är slut nu.
Men jag hittade två par jeans. Och en jacka! Som inte var på rea, men som det stod mitt namn på!
Syns lite dåligt på bilderna, men den är i mocka och skinn, med flera kedjor och detaljer.
Jättefint skuren.
Den kommer att gå att ha både som höstjacka och i stället för kavaj.

 Den kommer att bli stentuff till kostymbyxor eller kjol!

Nu måste jag bara hitta ett par snygg boots med! ;-)

Det tog en stund att liksom komma på vad jag gjorde innan jag gick på semester. Märkligt, man tror ju att man inte ska behöva skriva upp saker, men det är ju som sopbortad efter lite ledighet!

Jag passade på att läsa på i lite system som man annars inte hinner och såg att den yoga kurs som jag var sugen på i våras, går i höst igen!
Så, vips hade jag bokat upp mig på 10 ggr! Det ska bli så skönt!
Jag gillar ju yoga, men får inte riktigt till det. Nu banne mig ska det bli en rutin! Jag vet ju att jag behöver det.

Sen, bokade jag klipptid till i morgon bitti. För att liksom ha en morot för att hoppa ur sängen i morgon med! :-)

Jag flexade ut exakt när systemet tillät och maken hämtade upp mig och så åkte vi för att fylla kyl och frys vilket kändes bra.

När jag kom hem, hade jag fått både meddelande om att man i slutet av veckan åker för att tömma tanken på landet och redan i morgon kommer installatören att åka ut för att felsöka.
Så även det ordnar sig snabbare än jag trott.

Summan av kardemumman är att första jobbdagen blev riktigt bra! :-)
Och det kommer att kännas ännu bättre nästa vecka, när alla är tillbaks, att jag då är lite varmkörd.

Jag har även fått information om att det eländiga läget är på väg att ordna upp sig.
Det känns riktigt bra.
Frustrerande att folk inte förstår sitt bästa. Alltid ska visas sig starka och jobba för ingenting.
Klart att man går i väggen förr eller senare.
Men, det går inte att skjuta på. Man måste se sanningen i vitögat.
Det känns dock jättebra att det finns en ljusning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar