Sidor

lördag 16 juli 2016

Hemma en sväng.

Så har vi landat hemma en sväng.
Landet visade sig från den soligaste sidan när vi skulle åka hem idag. Typiskt!
Men, men...
Igår hade vi bokat med farmor att barnen skulle dit redan på morgonen och hämtas idag. Maken och jag tänkte oss lite egentid och åka och äta lite gott.
Men, det var lite halvdant väder. Inget "ligga i poolenväder" och vi kände att vi inte orkade stressa liksom.
Så vi sköt på det lite och maken och Lilleman fortsatte att bygga på kojan. Nu är den nästan klar, fattas lite isolering och "antigeting" på sina ställen.
Man vill inte få getingbon i små skrymslen.

Jag passade på att storstäda huset. Det blir rätt rörigt inne, när vi är ute hela dagarna och går in vid 22..
Men nu är det städat minsann.
Under tiden golven torkade, gick minime och jag till Biblioteket.
En helt underbar idé som jag hoppas man orkar hålla vid liv!
Jag hittade ett par pocketböcker och mängder med barnböcker! En dam som bor i området jobbar på ett bokförlag och fyller hyllorna med suveräna barnböcker!
Ett par får följa med på semester. Perfekt att läsa på flyget och på kvällarna när det är dags att sova.

Framåt kvällen åkte maken och levererade barnen till farmor. Men sen orkade vi inte fixa till oss och gå på restaurang heller, så maken köpte med sig Sushi hem.
Jättegott!
Sen la vi oss i sängen och tittade klart en serie som vi har försökt se hur länge som helst, men bara somnat till! :-)
Den var skitbra och jag fick gömma mig under en kudde på slutet, när det var sååå läskigt!! ;-)
I morse sov vi rätt länge och hoppade direkt i träningskläderna och gick en lång promenad.
En timme och fem minuter prick tog det! :-)
Jag testade mitt knä igår och prövade att springa (ok, lufsa) en sväng efter en rejäl uppvärmning.
Det gick bra!
Så suveränt kul att det inte gör ont, vare sig när jag sprang eller efter! Så jag längtat!
Nu, vet jag att det funkar, även om jag måste fokusera på gymmet mer än just springa.
Det ska bli så spännande att se hur gymmet på hotellet ser ut! Jag har lovat mig själv att träna något varje dag.
Med lite tur kan vi ta en PW direkt på morgonen. Det hänger ihop med hur långt ifrån de andra barnen vi bor.. ;-)
Annars får vi knata i skift.
Men jag ska gymma också, varje dag är tanken. Nu när vi är så många, då kan vi lämna de små hos en annan vuxen och ta en timme i gymmet.

Nåja, idag gick vi till det andra sommarstugeområdet bredvid vårt.
Perfekt runda...
Och det är så trevligt att kika in i alla andras trädgårdar!
Det finns så fina hus och trädgårdar som man kan ha som inspiration. ;-)

Sen åt vi en brakbrunsch innan vi plockade ihop oss. Det kändes lite konstigt att plocka undan, plocka in, stänga och låsa.
Det kändes så "nu är det höst och vi åker hem!" :-) Men, det blir ju drygt två veckor vi inte ska vara där.
Jag kände med hela kroppen när jag lastade i bilen och sen tittade ut över tomten att jag skulle vilja bo så hela tiden. Faktiskt!
Visst, vårt lilla radhus är toppen. Vi trivs här. Främst gillar jag att vi bor så högt upp så att när man sätter sig på balkongen, ser man ut över hela centrum.
Och jag älskar vår morgonsol!
Och att jag har gångavstånd till jobbet, till tåget och till centrum. (Och att barnen med lite tur har gångavstånd till skolan även dom! :-))
Men - jösses så jag skulle vilja bo på landet. Ha den tomten jämt.
Svängrummet.
Men, jag är tacksam att vi kan ha landet överhuvudtaget! Och att vi kan vara där så mycket som vi är, ändå.
Och vi har ju en plan, för hur vi ska bo sen, när barnen är stora! ;-)

När vi packat ihop åkte vi hem och lastade ur bilen. Sen åkte vi direkt till XXL.
Både maken och jag behövde nya skor. Mina joggingskor är rätt slut nu. De funkar att ha "till vardags" men inte att springa i.
Sen är det lite så, att nu när "gympadojor" har blivit så snygga, med härliga färger och tom glitter, då gillar jag att ha dem.
Det funkar till alla sorts kläder egentligen. Jag som älskar högklackat! :-)
Men riktigt snygga gympadojor funkar ju jämt.
Vi gillar Asics så det blev det. Rosa/röda/orange till mig..

 ..och röda/neongula till maken.


Nu får de nya åka med på semester. Det blir mycket gå/ springa tror jag.
Vi är flera av oss som vill åka och kika på olika turistmål och vi har hyrt bil båda veckorna så att vi kan åka runt lite.
Så, nya skor blev det och en mängd strumpor! När det är så varmt som det kommer att vara behöver man byta strumpor ofta.
Jag hittade även en jättesnygg tunn höstjacka! :-) När det är tokrea så är det!

Det är suveränt med de nya tunna dunjackorna som finns, de tar ingen plats och går att ha under andra jackor.
Jag har en svart som jag använt galet mycket, men nu har jag fått hål i den från att jag fastnat i något..

Sen åkte vi för att hämta barnen som haft skoj hela dagen. Både bad och besök på det nya lekland som öppnat.
Tydligen var det enormt och jättecoolt!
De var "bara" på leklandet för dom hann inte med mer. De var där i TRE timmar!
Då kan man ana hur stort det är!
Så det blir ett bra ställe att åka till under vintern när det är tråkigt väder! ;-)
Sen badades det förstås.

Och sen blev det att åka hem och ta tag i packningen.
Det är ju två hela dagar kvar, men för att vara mig, så är jag sent ute! ;-) Och inte en enda lista är skriven!
DET betyder att jag är avslappnad! :-)
Nu är jag mer.. "bara vi har med oss pass och biljetter, så ordnar sig resten".. typ. Så olikt mig!!
Men, nu har jag packat tre stycken väskor och vägt dem!
Jag har även rensat bort en hel del. Så, väskorna väger inte ens i närheten av vad dom får väga!
Jippi!!
Det betyder att det finns plats för lite köpta spanska kläder! :-) Grejen med Spaninen är att de har kläder som passar oss!
Jag kan knäppa knapparna över tuttarna och storlekarna passar barnen perfekt!
Vi ser alltså ut som Spanjorer! :-)
Det kan hända att jag rensar bort lite till, från mina kläder. Vi får se..
Att vi ska vara borta i två veckor är lite knepigt. Det är ju galet varmt, så vi behöver ju inte så mycket, men när det är galet varmt, så svettas man ju konstant.

Nåja, packat är det. Och det är skönt!
Nu återstår lite träning och kalas i morgon och de stora barnen kommer hem (lite lustigt att dom landar på Arlanda på söndagen och lyfter igen på tisdag! Det krävs ungdom till det! ;-) )
Sen så, blir det lite ordning på värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar