Sidor

söndag 19 juni 2016

Tillbaks till gymmet.

I´m back!
Idag blev det träning. Jihooo!
Jag trodde väl aldrig att jag skulle komma dit, där det kryper i hela mig för att det är så pass länge sedan.
Att inte vara glad och nöjd med träningsförbud, utan känna i kroppen att det kliar.
Jag lovade i måndags att inte träna på hela veckan. Vila knät. Iofs har jag gått till och från jobbet, cyklat och lite sånt, men det är ju inte träning.
(Och knät har pipit av att jag gått till jobbet, med att bli stelt och känts svullet.)
Men, idag fick jag en stund över och kände att nu är det dags. Bär eller brist.
Jag körde ett eget komponerat "cirkelfys". Dvs så där som man inte ska göra om man ska bygga muskler. :-)
Men, nu känner jag ju hur förbränningen har stannat av, när jag inte tränar. Och visst, tung träning förbränner ju, men just att få puls när man inte tränat på ett tag, kickar igång förbränningen.

Så jag gjorde 4 stationer med 8 reps som jag körde tre gånger.
Sen la jag till lite extra magövningar på det.
Kändes jättebra och jag gjorde inget där jag behövde koppla in knäet speciellt mycket.
Ben kan jag nog inte köra på en stund. I vissa ryggövningar ingår ju en massa rumpa och ben, så jag får vara försiktig.
Men det kändes bra. Jättebra. Och knät känns bättre än på länge.
Coolt!

Helgen har känts lång! Kanske för att vi inte åkte till Landet?
Tur att vi hade bestämt det innan, för det har ju spöregnat hela helgen.

Igår satte jag hela hemmavarande familj på att storstäda huset, från golv till tak. Det behövs ibland lite större utryckning än det dagliga plockandet och dammsugandet.
Det gror ju snabbt ihop när vi knappt är hemma på helgerna.
Efter städandet åkte vi till kompisar på middag.
Tjatter till långt in på natten. Barnen somnade så snart dom lade huvudet på kudden.

Vi sov rätt länge i morse och direkt när jag vaknade slog det mig, att Lilleman skulle på kalas idag.
Och vi hade inte köpt presenter!
Så det var bara att pipa iväg och fixa det efter frullen. Sen tog jag Minime med mig och åkte på Ikea.
Hon älskar Ikea.
Att gå runt och titta in i alla små rum och "hus" som dom byggt upp gör henne helt lyrisk.
Jag gillar det också!
Det är ju som dockskåp i naturlig storlek!
Jag har insett att vi behöver vaxduk på flera bord på landet. Nu hittade jag ett ganska snyggt tyg med blommor på vit botten.
12 meter köpte jag och hoppas att det räcker till tre bord ute och köksbordet inne.
Sen blev det lite annat smått och gott som det alltid blir när man går en sväng. :-)

Vi hottade till det sen och åt lunch på McD.
Jag har inte ätit där på evigheter. Gott är det ju inte, mer bukfylla, men är man hungrig så är man! :-)

Jag hittade jättebillig murgröna på Ikea med! Lite otippat.
Så nu ska jag plantera de som stöd för rosorna och klematisen som bara blir uppäten...
Resten av dagen har gått till det som söndagar brukar gå till.
Tvätthögarna och strykhögarna.
Det gör mig inget, jag tittar på film under tiden. :)

Så är det snart måndag, igen.
Midsommarveckan! Va! Helt otroligt.
Barnen får gå på fritids två dagar, sen kommer storasyster hem igen och får ha dem.
Vi har planerat lite logistik för dagarna innan midsommar. Jag jobbar halvdag dagen innan och måste vara på kontoret pga möte.
Och det blir ju tight om tid. Vi måste både storhandla och klippa gräs.
Vi får se hur vi löser det.
Jag brukar ju alltid vara på landet ett par dagar innan midsommar. I år tänkte jag inte ens på att ta en extra semesterdag innan.
Nåja, det löser sig. Midsommar blir det både med och utan jordgubbar! :-)
Sen jobbar maken bara en vecka till. Jag jobbar två, varav sista veckan är tjänsteresa.
Så blir det troligen nu framöver att just den vecka blir jobb.
Sista veckan innan maken går blir det ett otroligt pusslande med barnen och fritids. Tur att Minime gillar fritids.
Och om exakt 4 veckor, så ligger vi på en sandstrand med varsin kall öl! Wiii!
Det ska bli så jäkla najs!
Två hela veckor med verklig semester!
Det gör att jag i år inte har någon "väderpanik". De må regna, vi får två veckor med värme och sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar