Sidor

fredag 17 juni 2016

Regn och jakten på dammråttorna!

Senaste dagarna har det regnat rätt mycket. Och jag tycker att det är mysigt! :-)
Eftersom att det varit varmt och vackert så pass mycket hittills, är det ganska härligt med regn. Och behövligt. Det är så torrt överallt att regnet behövs.
Igår kväll, låg regnet som en tätt dimma över området. Riktigt fint!

 I morse tog vi lite sovmorgon.
Jag sov till 6:45! Lyx!
Barnen skulle vara hos storebror idag och han ville hämta dem vid 9, så jag jobbade hemifrån första timmarna.
Lite simultant sådär! :-)

Regnet hade upphört så jag gick till fots till kontoret. Men det var varmt och kladdigt trots regn, så jag drog av mig regnjackan halvvägs och gick i regent!

Eftersom att barnen inte var hemma passade jag på att gå på bokhandeln eftersom att jag såg att Katerina Janouch kommit ut med en ny bok.
Det blev den, men även fyra pocket eftersom det var lite extrapris. Sen hade jag 10% på dyraste boken och fick en soduko på köpet. :-)


Jag hämtade barnen hos broschan och dom hade haft jättekul. De har flera större lekparker i området.
Så gulligt att dom vill ha småsyskonen! :-) Det är kärlek.
När vi kom hem, satte jag mig direkt och läste Martina Haags bok.
Huset ser ut som ett bombnedslag, men jag hörde min naprapat i bakhuvudet. "sätt dig någon gång. Skit i dammtussarna!"
Så det gjorde jag! :-) Dom ligger kvar i morgon, vi ska ändå inte till landet den här helgen.
Så jag läste ut boken!
 Jag har inte tränat på 10 dagar igen. Eller, inte tränat på gymmet vill säga. Jag försöker röra på mig och jag kör en massa yoga och planka osv.
Men svettig har jag inte blivit! ;-)
Jag lovade att vila den här veckan och ska göra det, även om det suger i hela mig att träna.
Men jag ska vänta till söndag, en måste jag. Inte träna ben eller rygg, för det involverar knän.
Utan axlar, armar, mage...typ.
Jag kommer igång igen, men det är segt att behöva köra rehab så länge...:-(

Himlen i kväll var magisk! Plötsligt blev ljuset alldeles gult och så såg vi dubbla regnbågar på en sida av himlen och en regnbåge på andra sidan..


Svarta moln och vita moln, fler regnbågar och plötsligt blixtar långt borta..


På andra sidan huset var himlen rosa/guldigt. Så vackert!


Nu regnar det igen. Troligen är det åska med.. Tokmysigt! :-)
Helgen är igång, med en massa aktiviteter och som sagt dammråttsjakt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar