Sidor

måndag 2 maj 2016

Snorigt och soligt.

Snorigt som attan.
Jag är ju lite fjantig, men jag har varit snorig och förkyld i tre dagar nu...Evighet! ;-)
Samtidigt så visste jag det ju.
Kombinationen av att den värsta jobbperioden var över, ett beslut som äntligen togs och vårvärme.
Som ett brev på posten. Förkylning!
Bläh.

Redan i fredags kände jag hur jag blev skrovlig och att det drog i luftrören. Jag frös till och från hela dagen och la mig i ett varmt bad när jag kom hem.
(Varför gör jag inte det oftare?)
Jag har varit snorig och skruttig hela helgen, men pallar inte med att bara ligga någonstans coh känna mig ynklig.
Så, huset har städats, om än i saaakta mak. Vi åkte och köpte sovsäckar tills vi ska åka med Lillemans klass på övernattning om ett par veckor.
Igår åkte vi på BIO.
Men, där emellan sitter jag och svettas och snyter mig.
Så något valborgsfirande blidde det inte. Att stå och frysa vid en brasa går ju bort.
Och maj blev det ju ändå! :-)

Idag jobbar jag hemifrån. Jag är ju inte tokdålig, men skruttig. Snörvlig, hostig lite småfebrig.
Och det är ju dumt att dela med sig av bacillerna.
Till när en kollega precis kommit tillbaks ifrån barnledighet. Då vill man inte ha hem snorbaciller.

Dock hade jag ett möte i morse. Som jag funderat mycket på om jag skulle avboka eller inte.
I torsdags var det väldig relevant.
Efter ett beslut i fredags blev det lite mindre relevant. Och så förkylning på det.
Men, jag tog en Ipren och åkte. Det handlade om att hålla huvudet uppe en timme.
Jag fixade till mig lite och insåg att jag inte hade skor som passade, så jag lånade stora dotterns.
Och då såg jag!
Mina nymålade naglar matchade på pricken skorna! Grått glitter! :-)

Mötet gick bra, men blev ju ändå lite märkligt.
Jag var helt transparent och ärlig om hur läget är. Jag sitter i en väldans prekär sits.
Om om inte hade varit och allt det där.
Men jag måst vänta. Kan inte förhasta mig.
Om sisådär fyra veckor vet jag mer. Endera öppnar jag champagne eller så har jag missat flera chanser!
Fasen att det alltid ska bli så knepigt, livet.
Kan det aldrig bara vara räkmacka??

Nåja, idag är det sommarvärme och jag tillbringar dagen på balkongen i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar