Sidor

söndag 3 april 2016

Sockerfri sol.

Söndag.
I morgon börjar vardagen igen.
Det känns som att jag varit ledig i flera veckor! Jag har blivit grymt bra på att stänga av jobbet.
Men det har tagit tid.
Nu kan jag verkligen logga ut och vara HÄR. På söndag kvällar kikar jag i kalendern för att se vad som är på gång i veckan och skummar mailen för att se vad som måste tas itu med på direkten på morgonen.
Men, jag läser inte mailen över helgen och inte på kvällar annat än i speciella fall.
Det är så skönt!
Jag har aldrig levt så i nuet som jag gör nu. (Fick frågan för ett par veckor sedan "var är du om 10 år" och jag kunde faktiskt inte svara. Jag är här och nu. Vad som händer om tio år, det tänker jag inte på.)
Jag känner idag att det var skön att jag jobbade i fredags. Släkte lite bränder och jobbade undan veckans mail.
Snart, ska jag kika på vad den nya veckan för med sig.

Vi var iväg idag och handlade lite schampo och tvättmedel. Det blev sushi till lunch.
När vi satt där och pratade, kom vi in på socker. Lilleman är en stor sockeråtta precis som mig.
Men äter betydligt mindre än jag gör. Aldrig i veckorna tex.
Han kan dock drömma om lördagsgodiset redan på måndag...och älskar ju läsk.
Vilket jag inte gör.
Nåja, vi pratade om att det är 107 dagar tills vi åker på semester.
Jag frågade om han ville utmana/hjälpa mig att klara av att inte äta socker tills vi åker.
Etthundrasjudagar.
Han tog utmaningen! :-)
Från i morgon.
Inget synligt socker, som godis, läsk, kakor. Glass är ok på lördagar, för det går att hitta lågsockrat.
(Och man äter inga jättemängder av glass. Det går att ta en kula och sen ösa på med bär och frukt)
Jag ska även försöka vara hårdare i kosten också. Men jag äter aldrig ljust bröd tex redan som det är och försöker hitta alternativ till ljus pasta.
Men för Lilleman är det rent och synligt socker som är ajaj.
Vi ser så fram emot resan och har den som mål.
En pinne per dag kommer att försvinna...
 För mig är det nödvändigt!
Nu när jag är i gång med träningen hyfsat bra, då måste jag fylla på med bra mat och inte skräp.
Och jag mår dåligt av socker. Får riktig bakfylla.
Jag vet att det inte är bra.
Så, jag måste sluta.

Vi bygger som bäst ut gymmet. Hela garaget går åt nu. I veckan kommer troligen vår nya ryggmaskin.
Sen har vi ett fullt utrustat gym! :-)
 Inget att skylla på!
Bara att pallra sig ner, alla tider på året och dygnet!

Det är en kamp jag ska vinna!
Och återigen. Inte för att gå ner i vikt, utan för att må bra och orka. Det är mycket man ska orka och jag blir inte yngre.
Det både märks och känns.
Det är viktigare än någonsin att sköta om kroppen.

Nu är skolbytet också väldigt verkligt.
Vi har ju bestämt oss för länge sedan. Men inte fått plats förrän för ett tag sen och nu fick vi hem papper på att skriva ut dem ur befintliga skolan.
Det är stort.
Men kommer att bli bra. Det känner jag.
Och blir det inte bra, så kan man alltid ändra sig! :-)

Men, nu är vi inne i april.
Första vårmånaden.
Jag förväntar mig sooool! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar