Sidor

lördag 16 april 2016

Längtan till maj.

Veckan har varit jättekonstig. Lång. Men ändå gått jättefort!
Vips så var det fredag!
Redan i torsdags packade jag det nödvändigaste för att vi skulle kunna åka till landet så fort som möjligt på fredag.
En fredagen som väckte oss med strålande sol.
Jag var lite lätt irriterad på att jag inte tänkte hela vägen när jag åkte hem i torsdags, vilket gjorde att jag inte tog med mig datorn hem.
Hade jag det, så hade jag kunnat åka direkt till mitt 10 möte. Men, nu blev det en sväng till kontoret ändå..
Jag fiskade med mig en kollega och gick på mötet.
Solen sken och det var galet varmt när vi sjönk ner i de skön sofforna. Jag kan konstatera att jag måste boka in fler möten på det här stället. Eller helt enkelt välja att sätta mig där och jobba!
Så gott kaffe och härlig miljö!
Vi betade av vårt möte på dryga timmen och sen satt jag kvar och jobbade när de andra drog vidare.

Lagom till lunchen flyttade jag över till café delen och beställde mat.
En tjej som jag träffat på dagen innan bjöd in till lunchföreläsning om hälsa och träning.
Mycket bra saker.
Som man ju egentligen vet, men ändå  inte gör! :-)
Men det låg väldigt rätt i tiden för mig, som nu är inne på min tredje sockerfria vecka.


Eller, det är en sanning med modifikation. Jag är inte helt sockerfri. Inte alls.
Men jag är så stolt över att jag nu tagit bort allt synligt socker och allt som jag vet innehåller sjukt mycket socker.
Som yoghurt, risifrutti, juice osv. Och det går faktiskt riktigt bra!
Efter lunchen satt jag kvar och jobbade undan lite, sen hämtade jag barnen och packade bilen.
Vi pep iväg och handlade lite på vägen ut, det var jättehärligt att vara på plats redan strax efter 16!
Solen sken men molnen tornade upp sig en del.
Dock, hann jag sätta mig med en kaffe och en tidning på mitt favoritställe innan det blev för kallt.
Och - jag är grymt stolt!

Det har liksom blivit en vana, att när vi åker ut hit, då handlar vi en massa gott på vägen.
Sockrade munkar till kaffet (som jag älskar sockrade munkar!!) bullar, plockgodis och ett par chokladkakor.
Sen, moffar vi (jag) tills det är slut! Har man tur är den en liten slatt kvar på söndagen och man är alldeles sockerhög!
Men, nu köpte vi ingenting!
Barnen fick varsin lite chipspåse (ja det är socker i dem med, jag vet...;-)) men inget godis eller glass köptes.
Däremot grönsaker...

 Vi tog en promenad efter middagen. Det blåste rätt kallt, men solnedgången var jättefin!


Idag vaknade vi ganska tidigt.
Lilleman har börjat på thaiboxning och har träningar på lördagar. Som tur är inte snortidigt så det är inget problem att åka härifrån.
(Så glad jag är att vi prioriterade avstånd när vi köpte stället. Ja det blev dyrare, men det är även dyrt att ha ett ställe som man bara kan åka till när man är långledig)
Det regnade, men ett sånt där lugnt sommarregn. Mysigt. Det var najs att ha bara Minime hemma.
De är inne i en period av retande och tjafs nu ungarna, så det är skönt att sära på dem lite..

Påskblommorna hade vuxit till sig!


Jag gav mina pellisar lite tid.
Senaste gångerna vi varit här har jag bara vattnat dem lite grand. Nu fick dom stå i vattenbad en stund och jag klippte bort allt torrt.

Jag klippte även av lite långa och taniga delar och satte som sticklingar. Så får vi se om de tar sig.
 Jag såg otroligt fina pellisar häromdagen, som jag bara måste köpa några av innan vi åker ut nästa gång..

Trots att det regnade, städade vi lekhuset. Man kunde tro att någon bott där under vintern...

 Maken och Lilleman dök upp efter ett par timmar.
De hade även varit en sväng hem och tagit med sig de nya muggar jag glömde hemma!
Jag älskar muggar. I alla former. Och rosa muggar kan man inte ha för många av! :-)

Även idag blev det en prommis. Och dimman låg tät! Det blir nästan trolskt när dimman ligger så lågt att man nästan kan ta i den..

Vi hörde en båt komma åkande, men vi såg den inte innan den var bara ett par meter ifrån land!
Middagen blev hemgrillade hamburgare.
Maken slog höjdrekord! :-)

I övrigt har vi inte gjort många knop. Jag har krattat gången lite grand, läst ut en bok och softat.
Det har varit jätteskönt!
Trots regnet i dag har det varit härligt ute. Jag gillar den fuktiga luften. Det är inte heller så mycket pollen här ute.
Det märks att havet kyler så att det är lite senare här.
Jag har verkligen legat på laddning ett dygn nu.
Det är bara två veckor kvar av april och så skönt det är! April är bara månaden jag ska igenom av lite olika orsaker.
Jag längtar till maj!
Veckan som kommer blir hysterisk och avslutas med dunder och brak. Det ska bli kul, men jag är trött på hela projektet. Och som alltid kan man inte slappna av innan allt är genomfört och klart.
Jag kommer troligen att vara som en trasa på lördagen...
Söndagen blir det trädgårsmässa! :-)
Sen är det bara att packa och åka på två dagars konferens. Det ska bli riktigt roligt, men full fart förstås.
Sen väntar jag på ett magiskt datum. Jag hoppas inte på något, för det har varit så in i bängen krångligt hittills så jag förväntar mig ingen lätt väg alls.
Det är verkligen löjligt hur krångligt vissa saker kan vara. Vi är flera som inte vetat om vi ska skratta eller gråta emellanåt.
Men, går det i lås, blir det en härlig höst.
Nåja, bara vi kommer till maj, då blir mycket lättare och det blir bara en massa skoj ända till semestern.
Nu ska jag bara harva mig igenom de fem kommande dagarna.

Jag avslutar denna dag med en ny spännande kriminalserier! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar