Sidor

lördag 23 april 2016

Fest, bok och meze!

Jösses.
Nu är jag mör! :-)
En helt hysterisk vecka men massor med jobb och finalen i går.
Jag var rädd att jag idag skulle skrota när all spänning släpper, men jag är på benen! :-)

Veckan har gått till förberedelser av alla de slag. Jag är ju sån så att jag vill ha stenkoll, trots att vi har konsulter som ska fixa en massa. Jag är ansvarig och måste ha koll.
Men, man har ju andra arbetsuppgifter också, så det var lite mycket i slutet av veckan.

Torsdagen "gav jag upp" och satte mig på ett mysigt café och jobbade. På morgonen hade jag ett möte där och likadant direkt efter lunch, så för att inte spilla en massa tid, stannade jag kvar.
Det är en härlig atmosfär där och att sitta och lyssna på sorlet av människor ger en lugnande effekt.

När jag satt där i mitt hörn, dök det upp 10 äldre damer, som bevisligen varit på gympa i lokalen bredvid.
Nu satte dom sig och hade "veckans genomgång". Gubbar, barn, barnbarn, husförsäljningar och lägenhetsköp..
Det var så tokmysigt att sitta och lyssna på dem. Man märkte att dom känt varandra länge.
Så härligt att se! :-)
Nåja, fredagen dök upp och dagen D med den..
Stora lokaler som under kvällen skulle fyllas med folk! :-)

 Vackra blommor...
 Bordsdekorationer..
 Och så småningom efter en massa förseningar även bord, dukar och allt annat som hör till en fest!
Cateringfirman var suveränt bra!
Man har ju träffat på några surkartar genom åren. Men vilken service!
Däremot hade vi ju en surkart som kontaktperson för lokalen. Som vi slitit vårt hår över denna människa i flera månader!
Vi anade redan förra året att det här inte skulle bli lätt, men tänkte att det var nytt och personen ovan, det löser sig.
Men, i år var det ännu värre! När vi var mitt i förberedelserna och klockan tickade iväg då var jag när att explodera när personen dök upp som värsta Hitlern och började ryta och vara otrevlig!
Jag får utslag av otrevliga personer! Man kan säga saker på så många sätt.
Och vi var kunden! Man är aldrig någonsin otrevlig mot en kund! Jag fick verkligen bita mig i tungan.
Jag höll ett vakande öga på personen under kvällen när personen dök upp och klampade runt med en väktare i hälarna.
Den väktaren sökte jag själv upp lite senare och frågade om allt var lugnt och om vi skötte oss.
Han var ju hur trevlig som helst och det var inga problem. Jag såg hur han skämdes över den andra personens uppförande.
Senare på natten när vi slussade ut folk var personen extremt grinig. Då stannade jag upp när personen travade mig i hälarna och sa "ja, vi ber våra gäster att röra sig mot utgången, en man får faktiskt inte vara hur otrevlig som helst!!"
Då fick jag ett lite förvånat och osäkert leende till svar!
Dock meddelade jag min chef tidigare under kvällen att jag _aldrig_ mer arrangerar något i den lokalen!
Dom kan se sig om efter våra pengar! usch!
Nåja, själva förberedelserna blev liiite stressig på slutet, men jag hann fixa det sista med sittningen innan jag sprang iväg för att åka hem med bilen, hoppa i klänningen, fiska med maken och åka tillbaks för att gå i genom alla bord med servitriserna (att ha koll på alla allergier är inte lätt!)

Sen, var det bara att ställa sig för att ta emot och önska välkomna.
Folk droppade in, minglade och njöt av mingelmusiken, som var en Harpa! :-) Lite förvånad blev folk.
Min stressnivå ligger som alltid utanpå skinnet, tills alla satt sig, fått en plats och jag ser att vi inte missat någon eller helt enkelt klantat till något.
SEN kan jag andas! :-)
Och njuta av maten, drycken och musiken.
Och alla vinnare som blev så glada.
Två av fem vinnare visste inte att dom skulle vinna!
Ett pris, hade tre nominerade och alla var på plats. Och den som vann blev jätteglad!
De andra priset gick till tre unga killar. Dom visste att dom var nominerade, men inte att det var bara dom på plats.
Vi hade flera nominerade, men valde ut innan vilka som skulle vinna och bjöd in dem.
(De andra nominerade visst inte att dom varit uppe för diskussion ens..)
Men, kontaktpersonen blev lagd med munkavle om att inte säga något. Hon berättade att dom blivit utvalda och skulle vara på plats den här dagen och tiden.
Jag såg att dom satte sig utan att ana något alls. Att dom fick sitta vid ett runt bord, tänkte dom nog inte på.
(Har man varit med förut, då vet man att runda bord betyder vinnare eller nominerade..)
Sen när det var dags och nomineringen lästes upp vände jag mig och tittade på dem och såg hur en av ungdomarna plötsligt fattade vad som var på väg att hända!
Glädje, chock och lite panik! :-)
Men det var tre glada ungdomar som tog emot priset och verkligen hade förtjänat att få det.

Sen, dansade vi loss till klockan 01.
Vi var hemma strax efter 02. Trötta och lite glada i hatten! :-)

Idag gör jag inte många knop. Jag skulle behöva träna, men pallar inte.
Det har varit så galet stressigt senaste månaden att jag känner att jag måste vara snäll med mig nu.
Jag åkte ner till centrum för att hämta ut ett paket på posten och passade på att pipa in på bokaffären för att se om fortsättningen på den bok jag läste ut härom helgen fanns.
Och det gjorde den! :-)
Jag satte mig på balkongen i solen en stund..
 Jätteskönt!
 Men det finns spännande moln en bit bort!
Mycket mer än så blir det som sagt inte idag.
I morgon hoppas jag ha mer energi. Trädgårdsmässan hoppas jag, lite fix och packa inför två dagars konferens!
Det är nästa stresspåslag! Att allt funkar där! Jag har inte varit huvudansvarig där utan koordinerat lite grejer.
Vilket gör att risken för att saker ska ha ramlat mellan stolarna blir så mycket större!

Men, just nu ska jag njuta av lördagen, min bok och vegetarisk meze! :-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar