Sidor

fredag 8 april 2016

Det går över förväntan!

Vilken vecka!
Igen. Jag skriver det ganska ofta...tror jag. :-)
Men den här veckan har varit "check, check och check" lite överallt...

Måndagen började bra. Jag fick skärmen jag frågat om för länge sedan. Jag har så länge jag kan minnas jobbat med dubbla skärmar.
Men när jag började här, skulle jag ju bara jobba fyra veckor. Nu har jag jobbat i 1,5 år! :-)
Jag sitter ofta med olika excelfiler, eller mail och excel, två olika dokument, eller ett crm system, en fil och en internetsida.
Det går med bara en skärm, men det blir en mängd små rutor.. och ibland skriver jag ut dokument för att kunna läsa på papper och redigera på skärm, i onödan.
Men nu, nu kan jag jobba i flera dok. samtidigt och mycket snabbare! Yey!
Rena lyckan.

Veckan har varit full av roliga möten, event och projektavslut. Pust.
Jag har koordinerat flera och har liksom dragit en lättnad suck när allt har gått i lås! Inga katastrofer.
Så najs!
Det är så kul när man genomför projekt och det går bra. Även om jag svurit och slitit mitt hår innan vid planeringen och koordineringen.
Senast i onsdags sa jag för mig själv "aldrig mer" på det här viset. Det är ett hästjobb!
Men, sen när vi genomfört det och allt gått bra så är man ju nästan euforisk!

Veckan har varit en utmaning på flera sätt! Mitt sockerstopp har gått jättebra!
Otroligt nog!
Jag har varit på flera ställen där vi blivit bjudna på bullar, kakor och godis!
Och - jag åt inget!
Inget godis på seminarium där godisskålen stod mitt under min näsa. Jag petade över den till kollegan och tänkte inte mer på det.
Tackade nej till bullar två gånger på samma dag!
Vid en avtackning idag tog jag en kaffe men tackade nej till kokosbollar och biskvier! 
Tog inte!
Nu har jag liksom bara bestämt mig!
Och det känns som att det redan känns i kroppen. Jag brukar ha värsta huvudvärken när jag "avsockras" men har inte haft det nu.
Utan kroppen känns lugnare på något vis. 
Och jag tittar på godiset och är inte ens sugen. 

I kväll blev det inte traditionellt fredagsmys, utan grönsaker med dipp och en smoothie. 
Löjligt nyttigt! :-)

Jag är lite snopen att det går så bra! Och samtidigt blir jag irriterad på att jag haft en sån lång period av konstant godismoffande. Och mått skit! 
Det var riktigt skönt att logga ut och ta helg idag! 
Tom solen kikade fram. 

Jag tyckte att jag varit så jäkla duktig på att avstå socker, så jag unnade mig lite nytt!
Det finns så mycket fint nu igen. Jag älskar ju tunna blusar och tunikor. Går att använda på flera sätt.

 Och - vi ska ju åka till ett varmt ställe i sommar...då behöver jag ha tunna tunikor! ;-)

 Det gäller att hitta rätt morot..

Farmor brukar hämta barn på torsdagarna, men denna vecka körde det ihop sig lite, så hon hämtade idag i stället och stannade sen på middag.

Maken har ett lite delikat pussel att leka med i helgen! Vi kompletterar gymmet.
Och det är plickeplock!
Men blir nog bra när det blir klart! :-)


Veckan har varit intressant på flera sätt.
Till min stora glädje fick jag en del förtroende och kunde stötta en person till att ta beslut och våga gå utanför sin egen komfortzone.
Vi har en del att fortsätta att fundera på. Men det känns bra att kunna hjälpa. Att kunna vara bollplank och gör att det går lite lättare.
Själva genomförandet ligger på personen, men att neutralt kunna stötta så att beslutet blir lättare att ta känns bra.
Jag har ju gjort mycket sådant förut i min förra roll, men nu är det länge sedan jag har fått gå in i den mer coachande rollen.
Känns bra.
Jag kommer att vara lika spänd jag när själva händelsen ska gå av stapeln som den som ska fixa det. :-)

 I kväll blir det tidigt i säng. Morgondagen går åt att hjälpa stora sonen att flytta. Det ska bli jätteskoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar