Sidor

onsdag 30 mars 2016

Var 6:e vecka?

Vi avslutade denna vistelse på landet på topp!
Ett helt fantastiskt fint väder hade vi!
Direkt efter frukost gick vi en lång promenad till "grannbyn". Stranden där är bättre än den vi har. Och det är ett lagom avstånd att promenera.
För första gången orkade Minime gå hela vägen utan att gnälla! Hon brukar annars cykla och knappt orka det.
Gå har inte varit tal om.
Men, nu gick hon hela vägen dit och hem utan minsta pip! Najs! :-)
Det är ju dit vi går och badar om det är riktigt varmt.

 Jag hittade oxå en gammal eka som låg uppdragen på en tomt.
En eka som jag skulle vilja ha! Nästa gång, ska jag sätta en lapp på den och be att få köpa den!
Jag har ett perfekt stället att ställa den på! ;-)

Vi åt lunch ute för första gången i år. Eller, vid sittande bord!
Grillad korv har vi ätit förut, men att duka ute var premiär.

 Det var fantastiskt varm och jag satt kvar ganska länge och bara njöt!
Men, sen var det bara att städa av huset, packa och åka hem.
Skönt att få en vecka hemma med för att hinna med en massa.

Igår regnade det nästan hela dagen.
Vi passade på och gick på BIO.

Sen tog vi en sväng till IKEA och köpte två nya köksstolar.
Vi är ju ofta 7 personer nu när alla är samlade och har varit en stol kort. Nu köpte vi två nya, som är stoppade och har lite högre ryggstöd.
Som maken och jag tog! :-)
Nu är vi rustade för även en framtida svärson! ;-)

På kvällen sprack det upp och solen tittade fram. Maken och jag passade på att ta en PW . skönt att kunna ta ut träningen och få frisk luft samtidigt.

Idag åkte maken till jobbet.
Jag passade på att storhandla. Sen har jag suttit i telefonkö halva dagen! Surt! Utan att komma fram och utan att bli uppringd! :-( Skräp!
Nya tag i morgon.
Minime har kommit in till oss flera nätter nu och jag orkar inte vräka henne utan låter henne ligga kvar.
Men jag sover krokigt!
Och får ju ont i nacken. Idag har jag haft ont och det har gått upp i huvudet.
Så dagen har varit sisådär. När maken ringde hem gnällde jag över att jag hade en skitdag.
Han frågade vad jag gjort under dagen och började skratta när jag berättade att jag storhandlat, klippt ner en ros, en klematis och två humle på baksidan och varit iväg och slängt alla grovsopor.
Han undrade hur mycket jag skulle ha hunnit med om jag inte haft ont? :-)
Och det kunde jag ju berätta.
Jag hade städat ett förråd, tvättstugan och hallen! :-)

Nacken gav sig efter att jag vilat en stund med värmedyna och en Ipren, så gav det med sig, så efter middagen tog vi en PW igen.
Det gäller att passa på när de små kan vara hemma med storasyster.

Nu har jag en semesterdag kvar. Sen jobbar jag fredag, men hemifrån. Och så är det helg! :-)
Skönt!
Jag behövde verkligen vara lite ledig. Mer än jag själv fattat. Jag har ögat genom mailen en gång per dag och fixat lite akuta grejer, vilket gör att jag redan har två av fredagens timmar "klara".
Egentligen skulle man ha ungefär var 6:e vecka ledig!
Hinna i kapp med allt möjligt som man inte hinner annars.
Det skulle göra gott! :-)

Men, nu går vi ju snart in i vårens alla lediga dagar, halvdagar och klämdagar. Vips så är det skolavslutning!
Men, som sagt, det återstår ett par dagar av denna ledighet och de ska jag verkligen njuuuuta av! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar