Sidor

onsdag 2 mars 2016

Jag är rikast i världen!

Nu är våren här!
Det är kallt, men ljuset! Ljuset! Det där speciella ljuset. Solen som faktiskt värmer, om man hittar den där väggen att luta sig emot.
I måndags morse, blev jag stående vid bilen och undrade om jag försovit mig. Inte brukar solen skina klockan 8!

Jag vet att det är på väg en snöstorm, men det är ändå en annan doft i luften nu, som ger en föraning om vår.
Morgnarna är magiska!
I morse var himlen rosa/lila/guldig. Så vackert.


Många har sportlov nu. Men vi jobbar. Det var lika bra. Vi hade inte bokat någon resa och det är lite rörigt på jobbfronten, så vi kände att det blir en vår utan resa.
Men det är ganska skönt att jobba när andra är lediga! :-) Det är sååå lugnt på mailen.
Och barnen, dom har gått två dagar på fritids (vilket ju är jättekul!) och sen umgås de med farmor resten av veckan.
Det blir tom en övernattning.
Vilket gör att även jag känner mig "ledig". Att inte behöver lämna barn eller hämta barn ger ju både frihet och mindre stress.
Det är väl fördelen med att ha fullt upp hela tiden, att jag uppskattar små andningshål enormt mycket.
Jag har passat på att gå till frissan. Det var ett tag sedan kan jag säga!
I höstas klippte jag bara topparna.
Nu klippte jag rejält! Det var så slitet. Och tjockt.
Nu har jag plötsligt en frisyr igen. Och jag har nog hittat "min" nya frissa efter en del hattande mellan salonger.
Nu blir det nog den salong som jag gått på ett par gånger och även stora dottern.
Det blir alltid bra.

Jag har oxå passat på att uppdatera sminklådan. Ja, lådan. Det behövs numer. :-)
H&M har blivit riktigt bra på smink!
De har riktigt bra ögonskugga och även underlagskrämer. Sen gjorde det inte ont att jag hade en bonuscheck på 300:-.

Det har inte blivit jättemycket träning den här veckan. Kvällarna har liksom bara försvunnit.
Men en riktigt bra träningskväll fick jag häromdagen.
Jag prövade bland annat min nya leksak. Den är liten och ser helt oskyldig ut. Men jäklar vilken träningsvärk man får!
Mest i armarna....trots att den "ska" ta magmusklerna. Ond liten sak!

Det känns bra med träningen, trots att det inte blir riktigt så ofta som jag borde och att jag inte är lika strikt med maten som jag borde.
Men det är ändå najs. Jag känner att jag blir starkare sakta men säkert.
Konditionen är mycket bättre redan, men nu vill jag bygga muskler så att min rygg håller.
Så nu blir det träning fyra dagar på raken. :-)

I kväll hoppade jag över för att vi fick finfrämmande över middagen.
Sonen och hans tjej.
Det händer kuliga saker för dem framöver så det var jättekul att se dem och kramas lite.
Än är det inte klart, men vi tog ut lite glädje i förskott! :-)
Vilket jag gjorde redan förra veckan iofs... ;-)
Det finns ju inget som gör mig så glad som när det går bra för barnen. Dom är ju mitt liv.
Mår barnen inte bra, så mår jag inte bra.
Och när det går bra, då struntar jag i röran runt mig själv och bara skriker av glädje! :-)

Det slår mig varje gång jag har alla runt mig. Som idag, när vi satt alla 7 runt bordet, drack kaffe och tjattrade om högt och lågt.
Här sitter de 7 personerna jag älskar mest i hela världen.
Vilken rikedom!
Inget annat betyder något.
Det är så nyttigt att stanna upp i den känslan. Skit samma med annat som strular. Jag är rikast i världen som har fyra barn och en man som älskar mig! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar