Sidor

lördag 30 januari 2016

På banan igen.

Helg efter en hektiskt vecka.
Kul, men träningen  har varit obefintlig. Jag har haft tid egentligen, om jag verkligen lagt alla mankar till, men jag har inte orkat.
Tre sena jobbkvällar. Då ballar både mat och träning ur.
Vanliga dagar, ställer jag maten på bordet och går sen ner i gymmet och äter när jag är klar, eller så tränar jag när barnen krupit i säng vid 20.
Det är väl nackdelen med att ha ett så pass litet gym, vi behöver gå i omgångar för att det annars blir för trångt.
I alla fall om båda vill gymma.
Men, den här vecka har jag kommit hem så sent att jag inte orkat.
Det blir så ibland, men skillnaden nu är att jag inte bara halkat av banan utan tänkt på det hela tiden.
Det har kliat i mig att träningen fattats.
I fredags kunde jag inte ta min friskvårdstimmen plus att jag behövde åka och fixa lite grejer direkt efter att jag hämtat barnen, så vi kom hem rätt sent.
Men, jag hoppade ur skorna och i träningskläderna och ställde mig direkt på bandet.
Om det så bara skulle bli 20 minuter, så skulle det tränas!
Och det blev 25. :-)
Som alltid när jag känner mig stressad och inte alls på humör för träning alls egentligen, så släpper det ju efter en kvart.
Sen kan jag träna hur länge som helst nästan.
Men, jag valde ändå att ta fredag. Dvs äta middag och unna mig ett glas vin och sen bara softa.
Det har varit en sån vecka! :-)
Men jag är ändå där nu, igen, att kroppen vill ha träning i någon form. Jag mår inte bra annars.
Det märks så väl. Jag sover sämre, är tröttare och behöver mycket mer kaffe! :-)

Nåja, veckan har varit intressant på många sätt.
En av dagarna gick åt till att hänga på utbildning. Inget nytt för mig, men ändå spännande för att det var med lite andra personer än de jag träffar dagligdags.
God mat fick vi med! :-)

 Jag har kompenserat mitt icketränande med att gå till och från jobbet nästan varje dag.
Det är lite bökigare dock. För det tar tid. En viss fröken går såååå långsamt, så de dagar de har gympa och ska vara i skolan 25 minuter tidigare än annars, då funkar det inte.
Så då skjutsar jag dem, åker hem med bilen och går till jobbet! :-)
I fredags tog jag dock bilen. Det blåste storm och regnade/ snöade om vartannat.
Blött och grått.
 En avdelning hade fått ok på ett stort jobb och firade med tårta.
Trevligt!
 Idag har vi varit tokeffektiva!
Lilleman skulle på kalas ganska tidigt, vilket gjorde att vi var uppe och hoppade ganska tidigt.
Jag röjde ur skafferiet och skickade maken att slänga grovsopor.
Jösses vad mycket plast och glas man gör av med på ett par veckor!
Sen drog jag till Ikea för att köpa lite förvaring som inte fanns senast. Den fanns inte nu heller!
*sur*
Så det blev bara några småsaker och så åkte jag hem igen.
Städade av huset, bytte lakan i alla sängar och drog igång tvättröjet. Maskin efter maskin..
Maken åkte och storhandlade.
Jag hackade jag ihop en gryta som fick stå och puttra medans jag gick ner i gymmet.
Nu jäklar!
Jag körde först tre vändor tungt i gymmet.
7 stationer med 6-8 reps. Mest rygg. Det kommer att kännas i morgon! :-)
Sen, belönade jag mig med bandet! :-)
Jag är ju inte så förtjust i gymmet egentligen, men älskar ju löpbandet, så det blir en belöning efteråt! :-D
Nu kör jag ju massor med motlut, för att slippa springa. Det är skonsammare mot knäna.
Men, idag körde jag mitt 25 minuters hiitpass.
Det är mycket tyngre än man tror.
Första 8 minuterna går man, för att springa lite snabbare och snabbare.
Vid 10 minuter kör man bandet på max motlut och springer sen i stort sett så mycket man orkar i 30 sekunder.
Hoppar av i 45 och springer i 30 och ökar hastigheten hela tiden.
Det låter som sagt inte så jobbigt, men det är det! Motlutet gör att det blir löjligt jobbigt.
För benen och för flåset.
Intervall är ju det absolut bästa för förbränning. Ofta kör man dock lite för långa intervaller.
Det här passet är Olgas och hon menar att just dessa korta är kanon för oss kvinnor! :-)

Jag var jättenöjd med dagens pass.
Det kändes bra hela vägen. Gjorde inte ont någonstans alls. Ofta gör det ju det.
Jag stod till och med på löpbandet utan knästöd! Utan att det gjorde ont!
Najs!
Kvällen har gått i lathetens tecken.
God mat och en biostund med barnen.
I morgon hoppas jag på fint väder. I alla fall inte regn, så att vi kan ta en lång promenad.
Nu kan ju tom barnen cykla!
Helt galet.
Förra söndagen var det snö, ganska mycket snö till och med! Och vi var iväg och åkte skridskor!
Funderade allvarligt på att skaffa skidor.
Nu finns det inte en gnutta snö kvar, utan bara en massa rullgrus!
Idag när jag var ute fick jag värsta påsk känslan!
Sådär som det brukar vara då. Barmark, men blåsigt. Vinterjacka som är aningen för varm.
Mycket märkligt.
Det blir en fixahemmahelg som är riktigt skön. Man behöver det emellanåt för att hinna i kapp med tvätthögar och dammråttor.
Jag vete sjutton när vi ska hinna ut till landet. Galet.
Men nu är helgerna bokade till slutet av februari.
Tur att det kommer ganska många helger med lite extra ledig framåt våren. :-)
Nåja. Skön helg att ladda upp inför en galet hektisk vecka igen.
Men, dagarna går fort får man lov att säga! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar