Sidor

tisdag 29 december 2015

Ut med det gamla och in med den rena..

Och nu har vi vänt på dygnet. Helt och hållet! :-)
Jag vaknade 9:45 i morse av telefonen! Ooops!
Det var sonen som ringde och jublade. Han hade fått antagningsbesked till Universitetet!
Efter hårt jobb, kom han äntligen in på juristlinjen!
Yey!!!
Vilket härligt slut på året! :-)

Och jösses så länge vi sov! Jag är helt dagvill. Men, så länge nyår inte har varit, så vet jag att jag är ledig! ;-)

Jul annandagen åkte vi ut till landet. Det var så länge sen sist.
Så länge sen att vi glömt bort magin som är där ute.

Vi hann ut medans det var ljust och efter att ha burit in allt och dragit igång en brasa, tog vi en promenad ner till havet.
Det är liksom ett måste.
Den doften är såå speciell. Även på vintern.

 Det blev lite kallare på kvällen och riktigt skönt att elda brasa, tända ljus och lägga sig i soffan med en bra bok.
 Vi spelade lite spel...
 Byggde pussel..
 och hade allmänt mysigt.

 Vi trodde att vi skulle vakna till snö dagen därpå, men till vår besvikelse hade vi inte fått en enda flinga.
Eftersom att vi inte varit ute på länge hade huset hunnit bli ganska dammigt. Och som alltid behövs Minimes rum städas.
Eller rättare sagt röjas! Man kan undra vart alla prylar i hennes rum kommer ifrån?
Snyggt blev det när vi väl var klara.

På eftermiddagen gick vi över till grannarna på fika.
Frun i familjen har genomgått en rätt läskig operation strax innan jul. Så skönt att se att hon är på benen.
När vi gick, kom första snöflingan.
Efter ett par timmar, när vi gick hem, kunde vi göra en snölykta! Så mysigt när det snöade "på riktigt".
 När vi lekt klart och kom in, hade jag ett par missade samtal ifrån dottern.
Det visade sig att det var "lite lätt mörkt" hemma.
Hon hade haft en lång dag på stan, kommit hem och längtat till mat, dusch och en film.
När hon valt film...gick strömmen!
I hela området.
Hon är ju vuxen,  men hon var inte kaxig igår! :-) Det blir både mörkt och kallt ganska fort.
Det var bara för henne att lägga sig med femton täcken och lite värmeljus och vänta ut det! :-)

Vi, sov som sagt, som små grisar i vårt varma hus! ;-)
Det var härligt att titta ut i morse. Snö!

Vi hann med ett par snöänglar och lite hoppa runt i det vita.


Solen sken och det var runt nollan. Helt underbart!
 Det är så vackert där ute. Alla årstider egentligen..

 Och jag tycker att man redan ser att det är ett annat ljus nu än för bara en vecka sedan.
Solen är på väg uppåt och lyser lite starkare för varje dag.


Vi traskade ner till havet innan vi åkte hem och det var så galet vackert!
Solen värmde till och med lite.

 Det var så vackert att det tog andan ur en.
Och när jag stod där på bryggan så kände jag magin. Den som jag glömt bort under hösten.
Hur livet liksom står still en stund när man står där.
Känner solen, känner doften av salt hav och hör vågornas kluck.
Ingenstans är jag så i nuet.
Och ingenstans är jag så kreativ.
Men, vi var tvungna att åka hem idag.
Maken skulle iväg på en grej på eftermiddagen och vi är bortbjudna på middag i morgon.
Plus att jag ville hem. För att städa!
Galet, jag vet..
Men nu  har jag varit ledig så pass länge och gjort "ingenting" så nu vill jag få ordning.
Julen ska ut.
Det blir en kort i år. Jag har inte haft någon julstämning att tala om på hela julen, så varför dra ut på det?
Ut med julen och in med det nya året! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar