Sidor

söndag 8 november 2015

En konspiration.

Farsdag idag!
Mera fest! ;-) Vi firar det lite lätt. Frukost på säng och lite paket.
Två bra böcker, som jag också tänker smygläsa! ;-)

Mer än så blir det inte idag.
Minime ska äntligen börja simskolan! Som hon har längtat. Men, hon har varit aningen för kort för att få börja.
Nu är hon på centimetern!
Jag tror att det kommer att gå fort för henne, för hon simmar lite grand redan, men måste liksom få bassängtimmar.
Tanken är att hon ska gå nu fram till februari eller april om det behövs och sen kunna simma.

Igår kväll hade Lilleman sitt kompiskalas.
Varje år har han bjudit alla i klassen, för att sen bjuda alla killar, till att i år bjuda de 6 kompisar han leker med mest.
Det blev hans tjej och hennes bästis och tre killar. Egentligen fyra med en kunde inte.
Och så en kusin och lillsyrran.
Alldeles lagom.
Dom började med att äta pizza. Det var önskemålet ifrån Lilleman.

Vi dukade med Starwars tema.

Sen dukade vi av och riggade två spelstationer där två i taget kunde spela.
Vi var lite oroliga över att de skulle bli otåliga över att inte kunna spela alla samtidigt men det gick riktigt bra.
De kunde samsas bra och det funkade att sitta och titta på där emellan.

Vi bröt efter en stund för lite marängsviss.
Det är så gott!!

Det ösregnade hela dagen vilket var riktigt mysigt! :-)
Jag köpte en sån skön långkofta på H&M häromdagen. Älskar den! så mjuk och skön.
Det finns galet mycket kläder nu som är fina!
Det känns som en mindre konspiration! Allt är så "mig". Färgerna och formerna. Jag skulle lät kunna shoppa ihjäl mig just nu.

På fredagen åkte jag iväg på näringslivsgala. För att omvärldsbevaka lite! :-)
Jag kom på att jag inte hade någon aftonväska som funkade och unnade mig en ny!
Don och donna gillar jag. Alltid snyggt till ett vettigt pris.


Klänningen hittade jag på Kapp Ahl. Älskar den! Glittrig men ändå lagom. Jag hade en glittrig, kort och svart jacka till.
Och hittade ett snyggt halsband på Glitter.
Fick mycket fina ord om den klänningen! :-)

Vi åt tre rätters, hörde på en massa bra musik, stand upp och såg en massa pris delades ut.
Nu, ska jag skriva ihop en rapport till min chef och en lätt utvärdering till projektledaren för galan! :-)

Idag regnar det i sidled igen. Lite höstkänsla mer än november.
Dock fattar man ju att det är på gång, när det säljs glögg i butikerna!
Ikväll ska vi pröva lite rosé glögg!


Lite julinspirerade blev även min naglar! :-)
Glitter rött!
Det blir liksom aldrig fel vilken årstid det än är..

Nu har vi "bara" fyra kalas kvar och lucia.
Lilleman går ju i trean i år och dom är alltid med i högstadiet och körar bakom "riktiga" lucian så i år är det deras tur.
Jag ser verkligen fram emot det!
Det är sådan stämning.
Starten på Julen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar