Sidor

onsdag 4 november 2015

Drag under galoscherna.

Så är vi mitt i veckan.
Dagarna går sjukt fort nu. Det kan hänga ihop med alla våra aktiviteter runt alla födelsedagar nu och att vi har en massa event på gång på jobbet och flera som jag är mitt uppe i att planera.
Vissa dagar bara snurrar det i huvudet på mig.
Vilka är anmälda till vilka event??

Men det är ju galet kul.
Idag fick jag frågar, vad mina uppgifter är och det är inte helt lätt att beskriva.
Jag gör ju allt ifrån att sitta och kontrollera och revidera stora tjocka dokument, till att planera möten, skriva agendor och minnesanteckningar.
Till att projektleda ganska stora event. Och en massa sociala medier och omvärldsbevakning.
Man kan säga att jag har det roligaste jobb man kan ha! :-)
Återkommer till det...

För i söndags firade vi födelsedag 2 kalas 1.
Lilleman fyllde 9 och vi firade med familjen. Lite fika och tårta.
Lite lattjo iom att vi träffades alla dagen innan för att fira halloween! :-)

Man kan säga att det var en otroligt glad och nöjd kille som la sig på kvällen.
Han fick förutom olika spel, även böcker.
Äntligen är vi inne på en gengre som gör att även vi vuxna vill läsa! :-)
Det är ju så när man vi alla är tokiga i böcker och läsande, att vi inte riktigt pallar barnböcker.
Det är för tråkigt!

Till kvällen blev det söndagsgryta.
Som sig bör såhär på hösten. :-)

Veckan drog igång med raketfart.
Förmiddagen fylldes med möten, lunchen med ett möte och eftermiddagen med en utbildning.
Tisdagen gick åt att förbereda dagens mässa.
För ovanlighetens skull, ställde vi ut och arrangerade inte. :-)
Kul!
En  person som ställde ut, hade bland annat handgjort godis!
Åh....
 Galet fint! Jag vågade inte provsmaka.

 I morgon blir det frukostmöte, styrgruppsmöte för ett jättearrangemang till våren som jag projektleder och sen iväg på ett möte med lärare, för att hjälpa dem styra upp en mässa.
Mycket event blir det!
Och det är sååå kul!
Fredagen, dem blir också mötesfull och sen blir det till att skynda sig att fixa till hår och make, hoppa i finklänningen och dra iväg på galakväll!
Som jag ser fram emot den!
För, även där är jag bara gäst, med uppdrag att titta, lyssna och lära. :-)
Men innan jag åker dit, ska en son till tandläkaren, hoppa i halloweenkläderna och dra iväg på fest och fixa i ordning en dotter och vicka av henne på ett annat kalas.
Tur att båda stora barnen kan ställa upp och hämta hem dem och natta dem.
Och lördagen blir det kompiskalas för Lilleman.
Jag kommer att vara som en urvriden trasa på söndag! :-)

Men det är kul att jag kan och får ha så kul mesta av tiden!
Sen, att julen är på ingång och jag känner att det börjar bli dags att ta sig tid till lite klappinköp, det försöker jag förtränga.
För, vi har ett familjekalas och ett kompiskalas kvar för Minime. Ett dop, farsdag och makens födelsedag kvar innan det lugnar ner sig.
Lagom till lucia!
Folk brukar sucka över maj som är så stressig, men för mig är nog oktober till december värst på hela året!
Men - igår lämnade jag in semesteransökan för julledigheten.
Fem dagar gör att jag är ledig i 14 dagar! Va! Yehaa! :-)
Första julen på evigheter som jag är ledig och har betalt! :-D
Har jag sagt att det är suveränt skönt att vara anställd? ;-)

Första julgrejerna är dock inköpta. TV:ns julkalender och de "vanliga" Lego till lilleman och frost till minime.
De fick välja själva och märkligt nog valde Minime bort lego i år.

Så, det är huvudet upp och fötterna ner.
Och jag hoppas vid gud att jag inte blir förkyld nu. Det känns lite som att de ligger och lurar.
Mer idag än igår, vilket jag tror beror på att jag var på massage igår.
Det brukar kunna trigga igång det om man har något skit i kroppen.
Så, idag är det kudden så snart ungarna lagt sig och sen sova!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar