Sidor

onsdag 14 oktober 2015

Kickoff och kaffe.

Det går inte att förklara hur skönt det är att den stora ryggsäck jag haft ett par veckor nu är borta.
Jag  har själv inte riktigt förstått hur mycket energi det tagit.
Men nu känns det som att jag tappat 15 kg!
Och, med lite tur så kan jag även lämna av mig den andra säcken lagom till jul.
Sen är jag friiii! :-D

Idag höll jag för första gången en lite längre "föreläsning" än jag gjort på länge.
Kul!
Målgruppen var gymnasielever, vilket inte är en helt lätt grupp. Lite svårflirtade.
Men det gick bra.
Igår fixade vi i ordning salen. Den enorma skrivsalen..


Idag var den betydligt mindre och mysigare när den var full med elever.
Och det var mer vakna elever än förra året! :-)


Jag pratade om produkt och tjänsteutveckling.


Nu har vi kickat igång projektet som får sitt "crescendo" i slutet av november.
DEN dagen är en av de längsta jobbdagarna på året, men också den absolut roligaste!

Massor mer roliga saker är på gång nu.
Otroligt mycket jobb, en kul.
Jag lär mig så fantastiskt mycket. Och det är en medveten handling från min sida.
Jag har en begränsad tid att lära mig allt jag kan, suga åt mig som en svamp.
Allt jag hinner och kan.
Och få kontakter.
Det blir liksom dubbelbra. :-)
Jag fick idag jätterolig feedback om att det är så bra att jag är så "på" och vill gå på allt som erbjuds, är intresserad och vill lära mig.
Inget är omöjligt liksom.
Men för mig är det ju så härligt!
Jag kan gå på dessa utvecklande grejer och ha betalt! Inte betala för det eller tappa intäkt under tiden jag kompetensutvecklas.
Att inte vilja kompetensutvecklas när man får är för mig obegripligt! :-)

Igår hämtade jag också ut min vinst jag tävlade till mig häromveckan.
Kaffe!
Gott kaffe!
Dock, behöver jag köpa en ny kaffebryggare...
Men sen... ;-)
En bra vecka såhär långt helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar