Sidor

söndag 18 oktober 2015

Fixhelg.

Hemmahelg blev det denna helg.
Det behövs ibland.

När jag käkade frukost såg jag hur det plötsligt började knatar runt folk på baksidan.
Jäklars!
Städdagen! den hade vi glömt, igen!
På våren, då mins jag en alltid och vi brukar delta. Men på hösten. Näe.
Vi har missat den alla år på raken!
Ändå, så ligger den alltid helgen efter vi har städhelg på landet.
Nåja. Jag ska ut och fixa..någon gång. ;-)

Vi hade andra planer. Det var dags att köra en inköpsrunda. Ibland blir det ju så att en massa saker måste inhandlas.
Mat, som alltid. Men barnen saknade överdragsbyxor och lite annat smått.
Vi har flera Halloween fester inplanerade och behövde sånt jox. Kaffebryggaren har gått sönder osv.
Så vi tog en heldag. :-)

Nu är vi kittade för Haloween. :-)

Lager 157 har äntligen öppnat i närheten.
Förut fanns den bara på vägen ut till landet. Dock är det lite ojämnt med kläder tycker jag.
Ibland finns det massor och dom är bra på jackor och ytterkläder.
Men ibland finns det inget..

Men nu hittade vi det vi behövde.
Lilleman fick jacka (som inte är gul, utan limegrön! Men det blev himla konstig färg på fotot!) och byxor.
Jackan är otroligt skön, men mängder av fickor och finurliga lösningar.

Vi hittade även billiga fleecejackor som han fick.
Han är alltid varm och klarar sig med en fleece långt in på vintern...

Minime, har egentligen jackor men behövde överdragsbrallor.
Dock, har hon vägrat tjock jacka hela förra veckan när det ändå var ganska kallt. Men, nu hittade hon en tunn dunjacka som jag lyckades sälja in på henne.
400:- är liksom inget att tjafsa om.
Vi hittade även svart byxor till henne.

Det är lite tunt utbud på överdrags än märkte jag. Jackor finns det mängder av.
Men det akuta problemet är löst! :-)

Vi tog en vända på H&M med.
Minime har en stor låda trosor, som hon vägar att ha!
Det är något fel på alla.
Så nu köpte vi nya.
Och när vi gick runt och kikade på långärmade t-shirts, såg jag något i ögonvrån.
Stövlar!
Froststövlar!
Jag har ju redan köpt jackan till hennes födelsedag. Det här blir ju galet sött!
Hon var ju med nu och såg dem, för jag vågade inte chansa på att dom skulle vara kvar i veckan.
Men hon har lovat att låtsas att hon inte sett dem.
:-)
Efter en god lunch, blev det full frys.
Det finns en Ica butik i området som är galet bra. Fräsch och fin.
Nu handlar vi inte alltid där, dessvärre för det är en bit bort. Men när vi väl gör är det ren njutning!

 Vi köpte också ny kaffebryggare.
Jag köpte ju en skitsnygg till makan förra året som dessvärre bråkade hela tiden.
Nu blev det en Moccamaster.
Och kaffet, det vann jag i en tävling häromveckan.
Så gott!

 Vi åkte hem och tömde bilen, sen åkte vi vidare till svärmor på middag.
Hon har varit iväg på semester och var brun som en pepparkaka!

Det är lite lustigt nu, för jag, maken och svärmor jobbar i varsin kommun.
Det blir högt och lågt om politik och samhällsbyggnad! :-)
Jag tycker lite synd om svägerskan som ska lyssna..
Förut när vi drev en mängd företag, som alla var insyltade i, då handlade diskussionerna om det!
Nu, blev det bostadspolitik! ;-)
Men det är kul!

Idag är det söndag.
Och jag ska bara fixa här hemma. Så najs att ha en heldag!
Det finns massor att göra.
Tvättstugan ropar alltid på mig! ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar