Sidor

söndag 13 september 2015

Så var den helgen över..

Så var helgen slut.
Man hinner bara tänka "nu är det fredag" och så är det måndag. :-)
Se hinner man bara tänka "nu är det måndag" så är det helg!
Och vi har slagit rekord i att äta ute.

Vi var för trötta för att göra middag i fredags, så vi åkte ut och käkade.
Efter att vi uträttat lite ärenden, så klev vi in på PizzaHut.
Gott. Och jäkligt onyttigt!
Men gott! :-)
Lördagen började med att jag röjde ur kylen.
Det är lite märkligt men man fyller liksom bara på, utan att rensa ur. Så till slut är kylen full, men man upplever att det inte finns någon mat. :-)
Så det blev långa inköpslistan...
Vi kunde inte låta bli att äta lunch innan vi klev in i butiken.
Vägg i vägg ligger Stockholms bästa shusiställe. Mums.
Och det kändes bra mycket nyttigare än dagen innan! ;-)

 Vi uppdaterade The förrådet.
Lite lustigt är det att man blir så "teig" på hösten.
Det är så mysigt att ha en stor kopp när man sjunker ner i soffan..

 Äpple och kanel...mmmm,,,,
 Och chai. Det är gott!
När jag sen hade plockat och fixat, upptäckte jag att det faktiskt hade flera timmar innan det var middagsdags.
Så, jag hoppade i träningskläderna och kröp ner i gymmet.
Jag märker ju nu, när jag ofta cyklar till jobbet, att träningen blir ojämn.
Ben tränas var och varannan dag.
Men inte överkropp. Så nu måste jag gymma. Fast jag inte tycker att det är så kul.
Jag ger mig 10 minuter på bandet för att värma upp.
Det behövs ju inte, egentligen. Men det känns bättre att ta tag i hantlar och skivstång om jag redan är lite svettig, liksom. ;-)
Det gick rätt bra.
Mest är jag nöjd med att jag gick in i rummet! ;-)

Lite träningsvärk har jag idag...
Dagen idag har gått till det som söndagar brukar gå till. Tvätt, tvätt och mera tvätt.
Plock, dammsugning och tvätt.
Det tar liksom inte slut.

Vi åkte på bio och såg Insidan ut. Maken, som fortfarande inte är helt frisk bäddade vi ner innan.
Han är lite dålig på att lägga sig och vara sjuk.
Kopplar bort helt liksom.
Han har fortfarande inte fattat att han är anställd! ;-) Och att det finns en hel grupp som jobbar tillsammans.
Nåja, filmen var riktigt bra! :-)

Och nu är det som sagt dags att tänka på att det är måndag igen.
Det är en helt ny känsla hos mig, att faktiskt kunna koppla bort jobbet så pass när jag går hem på fredagen, att jag måste kika i kalendern på söndagen, vad som ligger i pipen veckan som kommer.
Det har tagit ett år.
Att kunna jobba och faktiskt jobba klart på arbetstid så att jag inte behöver tänka jobb på helgen är helt grymt.
Det slår mig titt som tätt.
Häromkvällen var jag ju iväg på ett mingel. På arbetstid. Jag kunde alltså mingla och få betalt.
Som egen företagare, så är mingel och nätverk säljtid.
Man har alltså inte betalt.
Har man tur, så hittar man en kund eller får en referens som kan ge jobb.
Men så är det ju väldigt sällan. Man måste sälja under otroligt många timmar för att sen kunna debitera en slant.
Så, när kollegor säger "neeej, jag orkar inte ut och mingla" då gör jag det med glädje!
Tänk att jag får betalt för något som är kul! :-D
Under den kvällen pratades det naturligtvis om företagandet och hur det är.
Att man aldrig är ledig.
Man är sitt företag, man är sitt varumärke. Man kan inte skilja på fritid och arbetstid.
Man säljer hela tiden.
Och där och då kände jag verkligen att mitt beslut är så rätt.
Att jag har så nog med att inte ha klara ramar mellan jobb och ledigt, mellan proffs och privat.
Det känns bra! :-)

Maken sa häromdagen: "känner du att vi plötsligt har ett vanlig liv?" och det är precis så.
Vi orkar umgås med vänner igen.
Vi orkar göra saker med barnen. Och med varandra.
Så man kan säga att jag numera är anställd med en företagares inställning till jobb.
Jag borde alltså vara den ultimata arbetstagaren! ;-)

Nåja, nu väntar en vecka med helt otroligt många möten och input.
Och kanske mer höstigt väder..
Två cykeldagar bordet jag kunna fixa.
Ny vecka, nya äventyr helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar