Sidor

söndag 16 augusti 2015

Muskler jag inte visste att jag hade!

Jag har hittat nya muskler!
Redan igår bestämde vi ju att även maken skulle unna sig en cykel, så att vi kan göra lite fler äventyr.
Så, sagt och gjort.
Vi började dagen med att åka och storhandla. Vi har fyllt kyl och frys med nyttigheter, massor med frukt och grönt.
Och rensat ut alla bullar, kakor och godis.
Finns det inte så äter man det inte! Så enkelt är det, när man börjar rycka i skåpen på kvällarna.
Då blir det nu en frukt eller en fruktsmootie.
Jag brukar ju alltid känna av när jag utesluter socker, med huvudvärk och allmänt hängigt.
Men inte nu.
Det går jättebra! Visst, jag är sötsugen som attan. Skulle jag ha choklad hemma så åt jag upp alles.
Men finns det inte så....

Sen åkte vi till Sportson igen och inhandlade en cykel till maken.
Han hade tittat ut en som inte fanns kvar, tyvärr. Men den här är han också nöjd med.

 Så vi åkte hem, fixade till allas cyklar, packade en ryggsäck (man vet aldrig när man behöver en skvätt vatten) och så åkte vi på en provtur.
Lilleman är lite "chockad" över att dom plötsligt är involverade i vårt "tränande" :-)
Förut har vi ju liksom tränat för oss själva och sen bytt av varandra.
Förutom gymmet, där kan vi ju vara samtidigt iom att det ligger i källaren. Men, nu släpar vi ju med barnen när vi motionerar. :-)
Minime kämpade på bra! Oj, vad hon trampade. Så pass att vi upptäckte att hon har en för liten cykel.
Hon behöver en större och ett par växlar.
Vi hade en plan på vart vi skulle, men blev stoppade av ett vägbygge! Jag visste om det men trodde att vi skulle kunna tråckla oss förbi.
Väl halvvägs konstaterade vi att Minime nog inte skulle orka med omvägen, utan vi vände hemåt i stället.
Lilleman var lite småsur. "Var ÄR vi? kan vi inte vända???", men när han såg hur nära hem vi egentligen var, så fick han fart på benen! :-)
Min cykel gick bra. Jag är nöjd.
Men, jag behöver nog den service som man vill göra inom 3 månader. Alla växelvajrar och och bromsar behöver nog dras efter ett par veckor.
Det hördes!
Men vi har verkligen fått blodad tand!
Här har vi en tre, fyra ställen som är mysiga att cykla till. Men, sen har vi ett par som blir mysiga att ta bilen till och sen cykla inom området.
Vi vill ju liksom inte trassla runt bland bilar om vi kan slippa.

Nu känns det bra. Vi har liksom "kickatoff" inför hösten. En höst som ska bli lite mer rörlig än förut.
Nu, har vi båda liksom hunnit i kapp oss själva.
All stress som har varit senaste åren. Allt det röriga som har varit.
Nu lugnar det ner sig och vi kan koncentrera oss på att må bra. Umgås, göra roliga saker.
Gör annat än att jobba!
Få ett normalt liv.
Jag, går upp i vikt av att jag äter allt gott och sött jag hittar.
Maken går upp av att stressa och sen äta för mycket och för gott.
Nu ska vi försöka finna en bra, vardaglig väg.
Jag har sagt det massor med gånger förut, jag vet. :-)
Men mina "inte träna, inte äta bra" perioder blir kortare och kortare.
Få mer ork och energi!
Går jag sen ner en sisådär 5-6 kilon så blir det bonus! :-)

I kväll prövade jag att göra ett kesobröd som blev jättegott!
Helt glutenfritt.
Känns liten nyttigare om jag ska äta bröd. Jag har helt slutat äta mjukt bröd senaste veckorna för att jag mår bättre.
Man behöver inte äta mackor, egentligen.

Nu drar vi igång en ny vecka.
En som kommer att vara sjukt händelserik. Få se om jag hinner träna något alls..
När det är såhär fint väder på kvällarna, vill jag så gärna pw/springa.
Men allt hänger på dagsformen. :-)
Vips, säger det och så är det måndag igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar