Sidor

lördag 29 augusti 2015

Helt underbart!

Så blev det helg.
Veckan har gått i rasande fart, samtidigt som den känts lång.
Men vilket väder! Otroligt varmt.
En av dagarna smet vi på lite långlunch och passade samtidigt på att göra en liten omvärldsanalys. :-)
Otroligt god lunch och fina omgivningar...
När vi började leta sommar hus, letade vi precis där och nu mins jag varför! :-)

 Även om det är otroligt varmt, så känner man den där specifika doften av höst.
Varmt och klibbigt på dagarna, men ganska kyligt på kvällarna.
Och, som alltid, man är väl ett vanedjur, så vaknar bokmalen i mig. Många läser böcker på sommaren och det gör ju jag med, men mest läser jag på vintern!
Nu har jag lagt upp ett lager! :-)


Jag hittade också lite nytt till garderoben.
Nu cyklar jag ju och jag har funderat på hur jag ska lösa det när det blir sämre väder.
Jag har en regnkappa, men den funkar inte så bra när man cyklar pga att den är "smal".
Däremot kommer jag troligen att bo i den när jag går eller åker bil.
Men, KappAhl hade en poncho!
Tunn, den väger knappt något och går att vika ihop till en liten fyrkant. Perfekt att ha liggande i cykelkorgen.

 Men anledningen till att jag hittade regnponchon är den här:

 Jag såg den i skyltfönstret och det gick inte att låta bli!
Härliga färger och jättemjuk.
Den blir perfekt nu när det blir kallare i höst.

Igår slutade både maken och jag ganska tidigt.
Maken, som jobbat galet mycket i veckan hade flera timmar att ta..
Hans vecka har varit rena cirkusen. Och han fick en skarpt tillsägelse av mig att det inte får bli en vana.
Han halkar så lätt tillbaks till det där hysteriska som vari hela förra året.
Men nu är läget helt annorlunda.
Det är inte ok att komma hem som en virvelvind, hänga av sig kavajen, slänga i sig lite middag och sen sätta sig vid jobbdatorn igen.
Inte!
Nu har han en anställning, där han naturligtvis ska göra sitt allra bästa och ibland måste man jobba över, men det är inte som hans tidigare jobb.
Där timmarna fakturerades och där han skötte jobb för ungefär 2,5 person.
Vi har brutit den dåliga cirkeln nu både han och jag.
40 timmars arbetsveckor!
Sådeså! :-)

Nåja, det gjorde att vi kunde hämta barn ganska tidigt och åka och handla.
Vi var inte ensamma i butiken kan jag avslöja! ;-)
Det kändes som att hela kommunen var ute efter samma som vi.
Kräftor! :-D
 Vi packade in oss, lämnade huset till stora dottern och pep iväg till landet.
Och som det vuxit här!
Inte gräset som tur är, men rosorna! Och klematisen!
För att inte prata om Humlen!
Det var varmt och skönt när vi kom ut.
Grannarna, som ska vara med på kvällens kräftskiva klippte gräs och fixade.
Här i vårt "område" är alla på plats och fixar.
Jag satte mig på trappan med en kopp kaffe och bara njöt!
Av den varma vinden, dofterna, ljuden...
Jag insåg snabbt att dagen idag går till att röja bland allt vildvuxet! :-)

 Idag skiner solen och vi har en underbar sensommardag!
Livet är gott! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar