Sidor

söndag 19 juli 2015

Lyx och anabolablommor!

Lite märkligt känns det att sitta i radhuset igen.
Vi har velat ett tag om vi ska vara kvar på landet eller inte.
Det kändes ju bra att vi bokade resa. Såg till att vi ska få lite sol den här sommaren.

Men, själva vädret blev ju inte bättre. Tanken var att vi skulle vara där framtill tisdag. Eftersom vi ska iväg på lite äventyr på onsdag.
Men när vi återigen vaknade till blåst, grått och regn igår så bara ruttnade vi.
Vi packade ihop oss och åkte hem, helt enkelt.
Planen var att vi skulle iväg tidigt på dagen för att åka och kika på lite bilar, men vi la de på is med.
Vi trodde helt enkelt inte att man skulle åka race i det vädret.

Så, vi pep iväg hem. Gjorde oss i ordning och åkte på 40 års fest.
Lite bilar fick vi trots allt kika på! :-) Mitt gamla raggarhjärta fick sin dos....

 Lite märkligt var det att åka hem till radhuset och sova i natt. Lite som att sova på hotell när vi inte sovit hemma nästan fyra veckor! :-)
Och jag fick tänka till i morse när Minime väckte mig var vi var någonstans!

Efter frukost åkte vi ut till landet igen. När vi åkte hem igår, kändes det liksom inte helt klart att vi skulle stanna hemma, så vi lämnade makens bil ute och huset lite allmänt "ostädat".
Så idag blev det städning, plock, in plock av sånt vi inte vill ha stående ute när vi är borta.
Och så klippte vi gräset.
Jag trodde inte att vi skulle behöva göra det på ett tag, men jäklar vad det växer!

Lite var det som att landet försökte hålla oss kvar idag! :-) Mulet, men varmt och solen tittade fram lite då och då.
Men det är liksom märkligt när man mentalt är "klar", då är det inte svårt att åka hem.
Trots att det alltid är så i början av sommaren att känslan är "jag vill aldrig åka härifrån". :-)
Men det är det som är det sköna med att ha huset så nära hem ändå. Att man kan åka ut över dagen.
Att man kan avbryta. Ändra.
Åka hem. Utan att behöva stänga för säsongen.
Vi kan helt enkelt pausa och åka tillbaks! :-)

Men jag är jätteglad att jag hunnit njuta av alla underbara blommor! Ursprungsplanen var ju att vi skulle ha varit iväg en vecka, som förra veckan.
Och då slog ju allt ut.
Santanan är helt galen! Så stora blommor!!
 Det ser ut som att jag gett dem Anabola! :-)

 Jag har flera Valdemar, men det är den ena som är största och vackrast. Hittills.

 Den här rosen, Ghislaine, är så vacker!
Orange/gul precis när blommar slår ut för att sen bli vit.
Vi har fått besök av grannens katt flera gånger i sommar och han är så fin!
Jag blir ju jäkligt sugen!
Det kanske är dags för projekt "pröva katt sorter" snart. :-)
Vi vill så gärna, men det är inte lätt när man är överkänslig.

Nåja, det kändes ändå bra att göra fint idag.
Vi ska ju ut efter utlandsresan igen och då är det alltid kul att komma till nystädat hus och tomt.

Väl här hemma igen har jag "provpackat". Dvs packat allt jag vill ha med i klädväg. För att se om vi klarar oss på bara två väskor.
Och det bästa med kläder som är packade är att dom inte blir smutsiga! ;-)
Men det är svårt. Det är ju grymt varmt där nere nu.
Så det blir bara tunna kläder.
Ofta har man för lite eller för mycket kläder med sig.
Nu tar vi med ganska lite bagage, vilket är bra. För OM man shoppar, så kan man köpa sig en väska och ta hem allt i! :-)
Det har sjunkit in för barnen nu och främst Minime är jättespeedad. Tur att vi har lite små äventyr på gång i veckan för att avleda lite.
Jag ser verkligen fram emot det. Så lyxigt att ha haft flera veckor redan och ändå kunna spontanåka och ändå hinna landa hemma innan det är jobbdags.
Lyxigt på alla sätt och vis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar