Sidor

måndag 13 juli 2015

Inte direkt juliväder! :-(

Alltså, det här är ju faktiskt inte kul!
Det är kallt!!!
Vi sitter ute och äter middag för att "man ska". Med filtar runt benen.
Sen går vi in!
15 grader i Juli är ju skandal!
Fan.

Igår började dagen med sol och frukost på trappan.
Vi klädde på oss, satte barnen på cykel och så lubbade vi i 6km.

 Väl hemma, ställde vi i ordning för gräsklippning och vedklyvning.
Jo tjena!
Vi hann bara få i ordning så brakade allt lös och det regnade så att det skvalade!
Helt galet!
 Vi surade en stund.
Maken var inne på att vi skulle åka hem till radhuset, men det ville jag inte heller! ;-)
Vi hoppade vi i bilen och åkte och handlade. Det vi egentligen skulle göra på torsdag, men orka sitta här i regnet!
Vi hittade också en ny butik som öppnat där vi oftast åker och handlar.
Stora herrstorlekar jättefina kläder!

När vi kom hem igen så sken faktiskt solen!
Lilleman var helt övertygad om att det var hans soldans som gjorde susen! ;-)

 Men iskallt på kvällen!
Jag har inte varit med om att elda brasa på kvällarna, i juli...

Vilken skitsommar när det gäller vädret!
Men, jag är så toknöjd med min bil! :-D
Lastrummet är gigantiskt! Dubbelt så djup som min gamla bil. Fäller man baksätet får man in halva IKEA! ;-)

 Och ungarna älskar panoramataket!
Jag var lite orolig över att det ska bli för varmt och ljust.
In min gamla bil, fick jag ofta dra för solskyddet på takluckan för att solen sken in i en konstig vinkel.
Men inte här.
Det är tonade rutor på ett sätt som inte gör att man störs av solen.
Men det går att dra för hela taket med extra solfilm.
 Idag hämtade vi makens bil ifrån verkstan.
Det var vattenpumpen som gått som vi trodde. Skönt att ha den lagad nu.
Direkt ifrån verkstan fick maken snällt åka till tandjouren! När vi var på kalas i helgen bet han av en tand!
Tjopp så var en halva av en kindtand borta!
Han fick snällt sitta ett par timmar men fick det lagat direkt. Skönt att inte få något provisoriskt som sen ska rättas till av den egna tandläkaren.

Jag påbörjade gräsklippningen. Hann klippa kanter och svåra ställen, runt trappor osv innan maken kom hem och fick igång stora klipparen.
Jösses vad allt växer!
Trots att jag tycker att det är så kallt.
Isch!
Fördelen är att jag har läst fler böcker senaste veckan än jag gjort på länge!
Jag har inte haft läsro.
Det har snurrat för mycket saker i livet för att jag ska kunna sätta mig och läsa.
Men nu...:-)
Jag hittade Liza Marklunds nyaste igår som jag nu sträckläser.

I morgon åker vi på lite äventyr.
Och hoppas på soool!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar