Sidor

torsdag 14 maj 2015

Vi har ju hela sommaren på oss...

Idag har vi haft sol.
Härliga sol!

Snart kan jag börja morgonen på trappan med min frukost igen! :-)
Det lustiga är att varje gång vi kommer ut, så är en del av spaljén borta! Det är som att någon "går igenom" den.
Den har legat på gräsmattan varje gång hela våren.
Och igår, då låg den på gräsmattan ingen, men i två delar!
 Det skulle vara kul att veta vem det är som absolut ska gå igenom, i stället för att gå 7cm åt vänster?
 Tusenskönor har invaderat gräsmattan!
Jag älskar dem! Det ser ut som snö över halva gräsmattan...
 Sen, när det blir kväll stänger dom sig och det blir helt rosa!
Jag gillar dem verkligen och klipper inte den delen av gräsmattan.
 Jag var ute ganska tidigt i morse och planterade lite blommor jag hade med mig ut.
En lite dålig bild, men jag fortsätter att plantera lite gott och blandat på min sten.
Krassen jag satte förra vändan har tagit sig bra.
Nu planterade jag bland annat lobelia i olika färger också.

 Sen påbörjade vi projekt lekstuga.
Underarbetet är viktigast och tråkigast!

 Vi grävde bort där huset ska stå..
 Och la plattor under. Det tog i stort sett hela dagen!

 Huset, är rätt...knepigt. Vi trodde att det skulle vara mer "klart".
Men det är verkligen plockepinn.

Eftersom att vi visste att vi inte skulle hinna med mer än grunden och golvet idag, tog vi det ganska makligt.
Jag klippte gräsmattan med min lilla el klippare under tiden maken sorterade bitar (jösses vad glada vi blev när vi hittade en ritning på botten av högen med bitar!) och tog flera fikapauser! :-)
Solen sken rätt bra. Men det kom även flera regnskurar..

 Vi tog kväll så småningom och jag blev förvånad när jag såg vad klockan var!
Middagen blev klockan 19!

Sen ville barnen Cykla. Nu äntligen får Minime det att funka med den större cykeln.
Hon har trasslat i evigheter med den lilla som vi tog av stödhjulen på.
Men hon har varit lite rädd. Plötsligt idag så satte hon sig på den större och åkte.
Vips bara!
 Liljekonvaljen är på väg att så ut!
Min favoritblomma!


 Det var alldeles stilla på havet. Så vackert!

 Jag har planterat krasse överallt i år! :-)
Få se om det lyckas eller om "någon" äter upp dem.

Nu ska det tydligen regna resten av helgen.
Vilket inte gör så mycket.
I morgon ska vi ha folk på middag och måste åka till närmsta större ställe för att inhandla lite presenter till vår nyfödda kusin.
Även stora sonen har fyllt år och kommer för att äta middag.
Lördagen ska vi åka till stan och fira honom, så då får de regna bäst det vill..

Lite snopet är det att vi inte kommit längre på lilla huset, men, vi har hela sommaren på oss! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar