Sidor

fredag 29 maj 2015

Shoppingfredag.

När vi vaknade i morse blev jag överlycklig att solen sken!
Vi hade ett morgonmöte, utomhus, med 100 personer. Inte så kul om det regnar.
Nu var vi i ett tält iofs, men ändå. Regnar det blir det mesta blött, tak eller inte.
Jag, tänkte att det är ju sol och varmt, så det blev knälång kjol, blus och en poncho. Det tog inte många minuter innan jag insåg att jag troligen skulle frysa ihjäl!
Som tur var sprang jag runt och fotograferade och drack varmt kaffe!

Nåja, morgonen gick bra och var som alltid kul.
Sen flexade jag ut vid lunch. Jag har massor med timmar som jag måste ta ut närmsta veckorna.
Jag vände nosen mot stora shoppingcentret och lät kortet jobba lite.

Det är ju ofta så att kläder håller i cykler. När barnen växer ur grejer så växer dom ur allt.
När man haft kläder tillräckligt länge så går dom sönder...
Förra helgen körde jag ju underklädersracet. Nu har jag BH i minst fem år! :-)

Idag blev det lite från flera butiker.
 Minime behövde nya skor. Sandaler till sommaren och "finskor" till studenten.
Det går inte att komma i gympadojor till finklänning.
Hon fick ett par ultraglittriga, som hon nu vägrar att dra av sig!
Jag borde ha gömt undan dem om dom ska vara fina vid studenten!

Jag hittade ock lite bling! :-D

 Förra sommaren stod jag och höll i ett par Sholl med massa bling på som jag inte köpte.
Jag har ångrat mig massor med gånger sedan dess.
Det här är inte Shollkvalitet, men massor med bling! :-D

 Jag brukar sällan hitta något på H&M.
Det är så ofta ministorlekar som jag kan dra på ett ben, typ.
Men nu har jag hittat butiken som har väldigt blandat i storlekar och lite andra kläder än det vi har i vårt centrum.
(Jag hittade en butik i stan förra helgen som också hade helt andra kläder än man vanligen ser...)
Nu hade man massor med fina färger!
Och - storlekar upp till både 44 och 46! Wow!
Riktigt stå stora storlekar drar jag inte, men det är så kul att se att det faktiskt finns!

 Jag hittade klänningar i det här fantastiskt fina tyget!
Flera modeller. Jag hade lätt kunnat köpa alla! Men, den enda satt inte bra över bysten.
Den andra var jäkligt svår att klä på sig utan hjälp. Men jag funderar att köpa den till stora dottern.

Men, det fanns också topp och kjol vilket blev jättebra!
 Kombinerar man dem, blir det som en klänning.
Plus att man kan ha dem var för sig och då får man ju liksom helt andra plagg av dem.
Det blir en klar favorit i sommar!


Jag hittade också en tunn...t-shirt/ skjorta. Helt fantastisk färg! Går att kombinera med både vitt och svart.
 Och den här! Supertunn och lysande rosa!
Ah...
 Sen tog jag tjuren vid hornen och köpte nya jeans.
Det är som med BH. Jag hatar att prova brallor.
Ofta har man lite bråttom, man är svettig, allt måste av för att prova och inget sitter bra.
Jag har ofta svårt att hitta rätt benlängd.
Och ändå har jag långa ben. Jag har samma benlängd på jeans som maken har, trots att han är 10 cm längre än mig.
Men, döm om min förvåning när jag plockade på mig en hög och kunde ha nästan alla!
Så, det blev två varianter av blåa. Ett par lite ljusare och med raka ben, ett par lite mer blå med bootcut och ett par svarta.

Nu har jag jeans i 10 år! :-D
Och, jag slutade låtsas att jag skulle få på mig de jeans som låg längst ner längst in i garderoben.
Det kommer inte att hända.
Så jag skänkte alla till stora dottern.
Det är ju så patetiskt att man sparar kläder man vet, innerst inne att man inte kan ha!

Nåja. Nu är det helg.
En helg hemma. Ganska skönt ändå när det är så pass kallt.
Jag ska pyssla med det vanliga. Storhandla, tvätta, städa och fixa.
Det tar verkligen aldrig slut!
Jag ska försöka njuta av helgen och "go whit the flow" som man säger.
Veckan som kommer blir intressant.
Lite avgörande. Höger eller vänster. Det blir bra hur det än blir, men det är spännande!

Och så måste jag ta tag i en surdeg.
Säga ifrån. "bestäm sig eller så skiter vi i det".
Jag har verkligen inte tålamod med företagskunder just nu. Tur att det inte kommer att pågå så länge till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar