Sidor

lördag 2 maj 2015

Envisa jäkla feber!

Även idag vakade vi till regn! Va?
Det har helt klart blivit nåt fel i beställningen.
Nåja. Det är bar att göra det bästa av det hela. Vi har en del innepyssel att fixa. Hänga upp mörkläggningsgardiner, hänga upp en gardin för att dölja lite förvaring osv.
Maken fick det uppdraget.
Själv åkte jag till Granngården! 
Jag var inte ensam där kunde jag snabbt konstatera. "Alla" var där! :-)
En massa blomjord blev det och lite gödsel.

Ett par perenner och några pellar fick också följa med hem.
Vilken njutning att äntligen få börja pyssla ute! :-)


Jag fyllde en delkrukor och  flyttade ut pellarna som övervintrat inne, tillsammans med krasse.
Lite "Ernstinspirerat".
 Jag  köpte några penséer som fick bli färgklicken just nu.
Det dröjer ju innan något annat blommar...

 Jag passade också på att fylla ut med jord runt mitt nya projekt på stenen. Och jag satte ett par perenner till där.
Jag kan liksom se hur det ska se ut där. Just nu är det inte mycket för värden alls. Men det kanske blir. :-)

Nu kan jag inte göra så mycket mer i trädgården på ett tag.

Inne börjar det också blir ordning. Mina Mirandanallar fick sitta på balkongen och vädra sig en stund medans vi röjde i sovrummet.
Trots lite eländigt väder och sjuka barn har de varit en skön helg.
Lilleman är febrig fortfarande idag!
Elände!
Dock svarade han på Ipren för första gången på hela veckan idag och var nere på 37 en vända.
Problemet med det är ju att han då gick ut för att cykla och leka.
Nu ligger han med 38,6 igen.
Segt.
Men, det känns ändå som att han sakta är på bättringsvägen.
Med betoning på sakta!!
I morgon måste jag ta något sorts beslut om det blir doktorskoll eller inte.

Tänk, nu är vi inne i maj!
Galet!
Det händer en del roliga saker veckorna som kommer.
Och jag går ju och väntar på några besked. Jag hoppas innerligt att det går lite fort med vissa beslut så att jag slipper välja! :-)
Jag har märkligt nog inte tänkt på det alls över helgen.
Helt lagt det åt sidan.
Så blir det när jag åker hit ut. Allt annat liksom försvinner.
Men jag hoppas verkligen att det händer något närmsta veckan.
Det behöver hända något.
Det skulle vara så skönt att äntligen få landa. Stänga loopar och bara leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar