Sidor

onsdag 13 maj 2015

En bebis!

Så blev det helg. Igen!
Man kan ju vänja sig vid dessa korta veckor! :-)

Det har varit en kort vecka, men hänt mycket.
Igår tillbringade jag hela dagen på planeringskonferens.
Jösses vilken god mat!!
Lax till lunch. Mumma!

 För att inte prata om Afternoon tea!
Amen fatta.
Det var lite för små tallrikar, kunde vi konstatera! :-D

Galet gott.
Vi jobbade på bra och hann med hela dagordningen.
Men som alltid, vi kunde hålla på i flera dagar.
Nu kom vi en bra bit på väg. Fortsättning följer i augusti.
Ska bli så kul!
Efter lunchen hade vi en fotosession och det är länge sen jag garvat så gott! Det är ju inte klokt när det ska fotas!
Man vill ju inte ha "raktuppochnerfoton". Men det är skitsvårt att få det naturligt också!
Det är lite mer än spännande att se hur det blir.
Om det överhuvudtaget går att trycka någonstans! :-D

Vissa saker hänger fortfarande lite löst. Men nu väntar jag inte längre utan kör på.
Det får bära eller brista.
Vad är det värsta som kan hända?
Så, nu känns det bra.
Det kommer att bli en riktigt bra sommar!

Nåja, samtidigt som vi konfererade var det också en spännande väntan.
På bebis!
Det sista vi kollade innan vi kröp i säng igår var om det kommit någon och det första vi kollade i morse.
Och då hade vi blivit en till i familjen!
Vilken sötnöt!
Så härligt att det gått bra och att alla mår fint.

Idag har jag jobbat halva dagen. Betade av en mailkorg som hette duga.
Jag kunde inte fatta varför min telefon inte uppdaterade mailen igår. Den gnällde om ett lösenord hela dagen och jag kunde inte fatta vad det var.
Plötsligt i natt vaknade jag och tänkte "men va fasen! Jag bytte ju lösen på jobbdatorn! Nu synkar den ju inte!"
Sånt kan man vakna av på nätterna! :-)
I morse knappade jag in det nya lösenordet och då fylldes ju luren med mail till bredden.
Dah.
Nåja. Det händer så mycket kul framöver att det är inte klokt!

Nu är det dags att planera sommaren. Jag kom på häromdagen att vi troligen har föräldradagar kvar.
Jag snålade med dagarna som attan när jag var föräldraledig. Hade jag vetat då vad jag vet idag, då hade jag snålat ännu mer! :-)
Nåja, nu har vi en del dagar att plocka ut i sommar. Finfint, så spar vi semester! :-)

När jag jobbat klart idag packade jag bilen och hämtade barnen.
Vissa halvdagar hämtar alla sina barn tidigt, men idag var det inte så många som gick hem.
Det var inte samma "nu är det helg känsla" som det brukar kunna vara.
Jag skyndade mig iväg för jag tänkte att det skulle vara många som åkte ut till lantställen idag, när det är långhelg och ville inte fastna i trafiken.

Och jösses vad det har vuxit sen vi var ute sist! Och det är ju bara en vecka sen!
Gräset är både grönt och högt och maskrosorna har tagit över! :-)

 Dock regnade det när vi kom fram...och regnade och regnade.
Hela eftermiddagen har det regnat i olika stor mängd.
Blött är det...
 Rhododendronbusken är på väg att slå ut!
Det är så olika hur den blommar tycker jag. Vissa vårar missar vi det helt.
Maken, åkte ut direkt från jobbet.
Men, han fastnade i diverse köer ut. Han har flera vägar att välja på men alla var lika dåliga idag.
Så, det var som jag trodde, fast alla åkte lite senare.
Tur för oss! :-)

Och tur att jag fick tummen ur och köpte en tvättställning nu när det regnar och regnar..
Den här ska ställas upp i gästrummet, så att jag kan tvätta även när det regnar. Och på vintern.
Nu ska den bara skruvas ihop...


Vi hoppas verkligen på sol i morgon!
Lekstugan som ska fixas är ju inte ens påbörjad. För att det regnat och regnat.
Det är ganska fort gjort bara vi kan börja någon gång!
Skönt med flera dagar här ute i vilket fall som.

Man börjar känna doften av sommar och semester! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar