Sidor

måndag 11 maj 2015

Det går alltid att motivera!

Det känns som att den här veckan bara hinner börja, så är det helg.
Gårdagen regnade ju bort.
Vi gjorde som alla andra innevånare på den här sidan av stora staden och åkte till IKEA.
Galet. Mycket. Folk.
Vi skulle bara in och köpa en sak. Eller rättare sagt 12 stycken av en sak. Golv.
Och det gjorde vi.
Men, sen är ju IKEA liksom inte ett ställe man går in på och köper en grej. Det följer med en hel del smågrejer.
Lampor och sånt.
Och en ny tvättlina till landet.
Men mest blev det golv.
Jag vet inte när vi ska hinna lägga det inom snar framtid. Men nu finns det! :-)


Jag har gått och dragit på en förkylning hur länge som helst, som inte bryter ut.
Det blir varken bu eller bä. Mest blä.
I lördags kände jag mig jätteskruttig och la mig tidigt. Vaknade helt ok.
Jag kör näskanna och vitaminer i mängder.
Idag tröttnade jag på det och gick ner i gymmet. Jag har inte tränat på evigheter och det märks!
Både på konditionen och kläderna.
Jag går lätt ner och lika lätt upp. Sen går jag inte upp mer än att kläderna preciiiis inte passar.
Eller, sitter illa ska jag väl säga.
Sjukt irriterande!

Så, idag körde jag ett tungt pass, med både styrka och cardio. Jag längtade efter att bli så slut och svettig så att jag mådde illa.
Check på den! :-)
Skorna ska med till landet över helgen. Det måste bli ett par rundor där med.
Jag var så jäkla på banan länge, men halkade av, precis som jag alltid gör. Men nu är det på´t igen.
Fasen, jag kan ju inte ha en hel garderob med kläder som inte passar.
Det går så fort att fixa.
Nu när det är sommar vill jag verkligen kunna ha jeans och en tisha helt enkelt.

Nåja, när jag satt och surfade runt i regnet igår, sprang jag på den här söta rackaren!
En ny väska.
Jag har blivit helt såld på Desigual!
Märken är inte min grej. Jag köper saker för att de är snygga. Men just Desigual är "jag".
Som Ed Hardy.
Eller Don & Donna.
Jag kommer ofta på efteråt att det är ett märke. :-)
Men, den här skönheten klickade jag hem för att jag verkligen behöver den!
Vilket min man inte kommer att förstå...;-))
Så här kommer motiveringen:
Jag har ofta problem med "varierande pryttlar" när vi ska iväg. Tex till landet.
Nu har jag "allt" på landet och tar sällan med kläder. Bara underkläder.
Så jag behöver en väska för Böcker, Datorn, barnens paddor osv.
När vi åker på andra grejer behöver jag ha med extra kofta, extra kläder till Minime osv... I handväskan har jag andra grejer.
Förut hade jag alltid skötväska med diverse. Men det har jag ju inte längre och det liksom fattas en väska. :-)
Eller att ha badgrejer i på sommaren.
Ok? Nu har jag verkligen motiverat inköpet, eller hur??
Och den är såå snygg! :-) Mycket snyggare i verkligheten än på bild.  Och perfekt storlek.


Nu kan jag ju inte låta bli att ha den som handväska för att njuta av den en stund! ;-)
I morgon behöver jag ha en massa jobbpapper med och då är den perfa!

Sen tänkte jag att jag faktiskt var lite värd den.
Endera som tröst för att jag kommer att bli så fett besviken. Eller så blir jag inte det och då firar jag med den.
:-D
Det går alltid att motivera en väska! ;-)

I morgon är det planerings och strategidag. Hela dagen.
Plus lite fotografering.
Blir intressant.
Och jag hoppas på lite besked. Annars måste jag nog ta saken i egna händer.
Sådär på riktigt.
Men, nu ska jag njuta av min lilla skönhet en stund - och känsla av att ha tränat mig helt slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar