Sidor

måndag 20 april 2015

Troll och inställda tåg.

I morse vaknade jag med ett ryck vid 04:30. "Har jag beställt glutenfri lunch?"...
Sen vaknade jag igen vid 05:30 och undrade om jag sovit över verkstans telefontid!
Lika bra att pallar sig upp.

Dagen bestod av att åka och lämna grejer jag lånade i fredags och hämta andra grejer och leverera till en liten utställning. Innan dess skulle barn lämnas och verkstaden ringas.
Det jag glömde var att äta frukost! Som tur var, blev det frukostmackor över, på den konferens jag var med och koordinerade.
Jag hade också tur och fick tag i verkstaden. Den som alltid är så härligt serviceinriktade.
Killen i luren beklagade att det inte fanns någon tid för min avvridna bult förrän på torsdag. Vilket ju var helt perfekt tycket jag! :-)
Den går att köra med, men man ska undvika långa sträckor.
Jag snodde makens bil rakt av och susade iväg.
Dagen gick riktigt bra, med ett 40 tal medverkande, konfererande och utställande. Alla fick lunch och fika.
Spännande samtal. På många sätt!
När alla intagit eftermiddagsfikat, rev vi utställningen, packade bilen och åkte tillbaks till kontoret.

När jag hämtade barnen satt Lilleman och en kompis och väntade ute. Jag hann tänka att jag missat någon tidigareläggning av fritidsstängning, men då hojtade dom "får M åka med oss hem?"
Det visade sig att en mamma fastnat på ett tåg som inte gick. Typ.
Så vi fiskade med oss M hem.
Minime var jättelycklig över att få ta med sig klassens troll hem. Det troll som alla elever får ha med sig hem en natt.
Det är otroligt spännande!
Maken hade det nästan lika spännande, med inställda tåg, så honom fick jag snällt hämta längs vägen.
M:s mamma ringde och var tacksam över att jag både fiskat med hem och matat! :-)

Nåja, jag hade planerat att träna, men är lite trött. Mentalt. Borde tränat av just den anledningen, men ibland går det bara inte.
Det är så lustigt, att nu när det verkligen lagt sig för vissa av oss, då rör det till sig på annat håll.
Nu, när vissa saker är i hamn och vi ser en kontinuitet och en struktur, då är det dags att våga ta beslut.
Jag orkar inte vänta mer på att andra ska bestämma sig, våga pröva, våga ta beslut, våga bestämma.
Nu bestämmer jag.
Jag är less på vissa saker och nu passar det så bra i tid att bara lägga ner.
Det hade varit bra om jag kunnat avsluta vissa saker och haft andra på plats. Men det är en utopi.
Jag pallar inte.
Så idag bestämde jag mig. Nu är det nog.
Bra. Klart. Finito!
Det får bära eller brista.

Jag har lagt ut två andra krokar och fick idag en uppmaning, på stående fot, att lägga ut ännu en krok.
Så då gjorde jag det! :-)
Det finns fördelar och nackdelar med allt.
Men nu står jag vid ett vägskäl. Eller rättare sagt vid ett stup. Och nu ska jag hoppa!
Som vanligt lär det vara bananskalet som sköter själva valet. Hur jag hoppar och när.
Men hoppa blir det.
Och det är alltid så skönt när beslut väl är tagna.

Bollen är i rullning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar