Sidor

söndag 5 april 2015

Snart klar!

Jag ser ljuset i tunneln!
Nu är det inte mycket kvar, innan huset är i sin ordning.
Igår, trodde jag en stund att det aldrig skulle bli ordning i huset. Det är ju så när man röjer eller renoverar, det finns stunder när man inte ser slutet på röran.

Men, igår jobbade vi på som små gnuer!
Minimes rum blev helt klart. Det enda som behövs där nu är en matta och hennes skrivbord behöver "justeras". Det är lite för brett.

Lillemans rum är också klart. Det saknas lite belysning och en matta. Men han är supernöjd!
När jag gick in för att natta honom igår, hittade jag honom först inte bland alla mjukisdjur! :-)

Gästrummet är också klart. En matta och lite mer förvaring där så är det perfekt.
Dock, hann jag bli lite ledsen när jag fyllde den nya förvaringen som ska vara under sängarna.
Den var nämligen för hög! Eller, våra sängar är för låga...
Men, det gick bra att trava förvaringen i det som ska bli ny garderob.

Så det som återstår är röj av vårt sovrum, där en ickefungerade byrå ska ut och en garderob in.
Sen är det banne mig ordning! :-)
Det var lite spännande väder igår.
Ett riktigt Aprilväder, med sol, regn, snö, hagel och sol igen!

 Men, som alltid, lunch ute! :-)

Jag fick rejäla dammkänningar efter allt städande. Man hittar dammråttor överallt när man bokstavligen bär ut möbler och städar garderober och förråd.
Men känslan av hur rent det är nu är helt galet skönt!

Framåt kvällen, pausade vi städandet och tog ett par öl och gick över till grannen.
Barnen pysslade och spelade tv spel med deras tonårstjejer och vi babblade över ost och kex.
Och garvade så att vi fick ont i magen!
Det är få personer vi har så kul med som dom!
Och det jag slås av, är hur ofta det är att det är just de personer som har det jobbigast, som tar livet med en klackspark!
Två av de som var med igår, lider av helt otroligt värk och slåss mot både försäkringskassan, vårdgarantin och olika läkare.
En person väntar på en stor och komplicerad operation.
Men galghumorn är på topp!!

Vi tassade hem mitt i natten och månen var stor och rund!
Det är så härligt! Barndomsminnen delux!

I natt sov så båda barnen i sina egna rum och det är så skönt det med! Nu stör dom inte varandra och kan välja om dom vill vara i fred eller inte.
Det har både blåst och regnat i natt och jag har vakat till och undrat vad som flyger i väg..

Idag blir en skön dag. Jag ska städa köket och badrummet, plocka i ordning i hallen och hoppas hinna ta en sväng ute också.
Jag hittade ett ställe med mängder av barnleksaker, som var lite halvtrasiga och vissa saker som dom absolut inte leker med längre.
Lite ska sparas, till besökande barn. Men massor ska slängas.

Vi har verkligen hunnit med massor över denna helg. Precis det jag hade velat hinna med.
Fantastiskt bra.
Nu, blir det ju varmare framöver och då vill man inte vara inne och böka. Då vill jag vara ute!
Det slet lite i trädgårdstarmen igår, när en av grannarna var ute och gjorde så fint på tomten.
Jag vill också!
Men då var det bara att bita ihop och gå in igen och göra klart.

Nu är det bara att rulla upp ärmarna och göra klart finliret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar