Sidor

söndag 12 april 2015

Sköna söndag. Härliga söndag!

Vi vaknade till regn idag. Men det var ganska mysigt.
Jag, hoppade i skorna och åkte för att storhandla tidigt. Det var jag och andra småbarnsföräldrar där! :-)
Man märker liksom vilka som är morgonpigga! ;-)
(Maken frågade äldsta dottern när han vakande, var jag var. Och hon hade ju ingen aning, eftersom att hon också sov när jag åkte... Tur att Lilleman hade koll vart jag tog vägen! ;-))
Det är alltid skönt att vara i butiker tidigt. Man kan strosa och fundera..
Nu har jag bestämt mig för att vi ska äta laktosfritt. Det finns egentligen ingen anledning att äta laktos. Det är lite dyrare, men smakar likadant.
Och numer finns ju allt laktosfritt.
Jag ska också försöka byta ut gluten, så långt det går. Det finns mängder med glutenfritt. Så varför inte?
Människan är inte gjord för att äta gluten egentligen.
Sen har vi ju även sockret. Det som är min akilleshäl. Jag borde sluta med det också. Eller vi.
Det är inte nyttigt för någon.
Så allt synligt socker går bort.
 Just nu går träningen "lite sådär" av någon outgrundlig anledning. Plötsligt har jag inte fått in tiden.
Vilket måste justeras. Pronto!

Det blev en massa grönt med. Och frukt! Jordgubbar ifrån Spanien som faktiskt var riktigt goda.
Vi åt upp en låda på nolltid när barnen fick smak på dem.

 Jag gjorde världens godaste mellis...

Sen, drog jag igång projekt röja Minimes rum. Hon har ett ganska litet rum och så mycket prylar.
Vi har rensat i omgångar sådant hon faktiskt inte använder.
Men, dockor tar plats. ;-)
Nu hivade jag ut en förvaringsmöbel hon haft. Den funkar inte för henne. Så den ska åka ut på landet och senare innehålla mössor och vantar plus en sittplats.
Nu fick hon 6st backar med lock och hjul. Så att det är lättare att städa.
Jag hoppas det blir mer ordning.
Hon fick också en sänghimmel.

Tvättmaskinen och torktumlaren har gått nonstop i två dagar, det tar sin lilla stund att vika.
Men, nu är korgarna tomma och huset städat från golv till tak.
Så najs!

Stora sonen kom på besök och vi kunde ha en riktigt skön söndagsmiddag. Så najs!
Jag har ännu inte vant mig vid att han är så nära!
Han jobbar ganska mycket och har ju ett "eget" liv, vilket gör att han inte är här så jätteofta. Och eftersom att han bott så otroligt långt bort ett tag, så är det som att jag tror att han är långt borta fortfarande.
Det slår mig liksom ibland att han är så när att han kan komma hem över dagen!
Men det är underbart att få samla alla runt bordet.
Vi planerade bland annat hans födelsedag i maj. Maj blir ett enda stort festande! ;-)

Det känns najs att ha hunnit med allt jag tänkt mig.
En fin söndag!
Som nu ska avslutas med ett träningspass! Sen är jag förberedd för måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar