Sidor

onsdag 15 april 2015

Rätt motivation!

Veckan har rivstartat och dagarna går löjligt fort!
Det kan hänga ihop med att jag nu koordinerar tre ganska stora event.
Ett går av stapeln på fredag och en på måndag! Tjo.
Det blev ju lite härdsmälta för ett tag sen när It avdelningen tappade bort en Excelfil. I måndags fick jag tillbaks den!
Fint!
Så plötsligt kunde jag se vilka som skulle ha påminnelser! ;-)

Nåja, måndagen försvann mer eller mindre i möten.
Jag och maken var på utvecklingssamtal direkt på morgonen. Det var total tågkaos, så även om jag kom in ovanligt sent, var jag nästan först! :-)
Efter sektionsmötet åkte vi för att kika på förberedelserna för fredagen.
Det kommer att bli galet coolt! Så roligt!
Jag ser verkligen fram emot kvällen. Även om jag senaste dagarna haft klädpanik!
Det är nämligen ett "mellanevent". Gala, men ändå inte _gala_. Då hade jag hyrt en klänning.
Men, nu är det lite mitt emellan.
Jobbkläder har jag i mängder! Och "privatfest" kläder. Och vardagskläder. Och trädgårdskläder.
Men inte "fest, fest".
Nu har jag jag en klänning som är helt ok. Men lite....tråkig. Men nu har jag fixat lite accessoarer som gör den lite roligare.
Det blir nog bra. Framförallt blir det roligt!

Nåja, framåt eftermiddagen fick ja en sjuhelsickes huvudvärk.
När jag klev ut på parkeringen, fattade jag varför. Det var Åska i luften!

Riktigt svarta moln! De moln som är bakom trädet ÄR svarta! Det är inte skugga!
Jag hann precis till skolan, så både regnade och haglade det!
Under kvällen drog det bort och det var helt underbara rosa moln!

I morse vakande vi till strålande sol.
Så härligt! Lite kallt, men sol! :-)


Mina "bebisar" växer så att det knakar! Och de behöver sol så det var välkommet!
Jag får en massa att plantera ut! Så nu vill jag ha värme så att jag vågar plantera ut dem på riktigt!
Najs!
Det jag planterat är ju "utfyllnad" som ska göra att det blir frodigt och tätt.

Igår, ringde man även om leverans av lekhus! Yey!
Lite knepigt dock att få till logistiken med utkörningen. Men, nu kommer huset nästa fredag.
Jag får försöka rodda det, även om det blir jäkligt bökigt.
Mina erfarenheter av "leveranser"...."Någon gång mellan 9 och 16"...brukar betyda 16:05 och så har man väntat hela jäkla dagen..
Som tur är kommer jag att ha komptimmar...

Dagen idag försvann också hopplöst fort. Ett par kriser, en härdsmälta och lite annat smått och gott.
En person sa "fan, alla är bara arga nu"....och det blir ju lite så när det är stressigt och Man tar lite nya grepp.
Om man inte gör som man alltid har gjort, så blir det oro i leden och vissa blir mindre glada.
Men det ordnar sig nog.
Men herrejösses vad jobb det finns. Jag hoppas att jag får vara med på den resa som är på gång, för det är länge sedan jag har haft såhär kul. Varje dag!

Nåja, kul kommer vi också att ha på fredag. Jag ser verkligen fram emot kvällen.
Klackarna i taket nu river vi hela haket....vilket kommer att vara svårt med tanke på alla betong! :-)
Och med tanke på min träningsvärk just nu.
Men, jag är på banan igen! :-)
Och den här gången blev inte uppehållet speciellt långt. Det brukar hålla i sig halvårsvis, men nu pratar vi ca två veckor.
Det tar sig!
En motivator kan vara att jag inte kunde ha en endaste klänningjäkel i garderoben när det var dags att leta fram en!
Eller, så är det bara för att tränings är sååå skönt!
Gissningen är fri! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar